AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.343

Renovera/polera strålkastare

Jag har ett par bilar som jag skulle behöva fixa till strålkastarna på! Jag har tidigare polerat själv på en Chevrolet Transsport som skulle besiktas,men då blev glasen flammiga! Använde då bara Autosol och polerade både för hand och med polermaskin!
Jag har sett att det finns nåt Turtle säljer, men blir det ett bra resultat som håller längre än ett par veckor?
Eftersom nya strålkastare kostar en förmögenhet vill jag inte chansa!
Bor i Stockholmsområdet, så kanske det finns nån rekondfirma som har erfarenhet av att fixa!!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Håller på med bilvård/rekond hos oss..KLART det går att fixa till strålkastarna..Rätt produkter är A och O..
Autosol??!!!:):)
Är det glas eller plastglas?
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har våtslipat för hand med 1200 och 2000 på min e39. Därefter maskinpolerat med Meguiars "PlastRX" Blev väldigt bra. Har polerat med Autosol också, blev också helt ok om man har ordentligt med varv.
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
måste väl värma en del med polermaskinen om det är plast?
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Kolla runt lite på youtube! Finns mängder med varianter, allt från tandkräm till fyrastegs polering med svindyra kemikalier. Sök på "headlight restoration" eller liknande.
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Kolla att skadorna på dina plastglas BARA är på utsidan. Jag köpte ett dyrt kit och polerade upp mina gamla glas som blev lena som en barnrumpa på utsidan men de hade även krackelerat på insidan så det blev nya glas och det var verkligen ett lyft för bilen - den ser flera årsmodeller nyare ut med nya lyktglas. Söker du finner du fler trådar där jag svarat samma sak.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.