|
|
|
|---|---|
| Hej köpte nyss en bmw och tråkigt nog ljög förra ägaren om en hel del, åkte en lång sträcka för bilen och när jag kom fram va den absolut inte felfri som han sa trots att jag frågat flera gånger... men men flertalet fel har jag redan åtgärdat men han skickade även med fel nycklar till dragkroken trots han sa här har du nycklarna till dragkroken när jag träffade honom, och nu när jag ringde säger han att dom inte passat för han heller men att det va de räta nycklarna och att han inte hade några andra.. herejösses vad arg man blir. men men till problemet, hur ska jag lösa detta? antar att dom kommer fråga om nycklar på besiktningen? mvh | |
| Åk till din närmaste BMW-återförsäljare och prata med reservdelsförsäljningen. De kan ev med ditt reg nr eller numret på låset få fram vilken nyckel och sedan beställa en ny. | |
| Kan vara så att den har rostat fast! | |
| Om du fick en liten bok till om just draget så står där en kod i den som just är till din krok, kolla även där kroken ska ligga i bilen, där finns ställen där nyckeln ska ligga, kanske finns en där? Sen till besikningen. Läste nyss att dom ska slopa draget. | |
|
Besiktning av dragkrok avskaffas. Länk |
|
|
Hittills har besiktningsmännen velat kontrollera att en avtagbar krok går att ta av. Då gäller det ha rätt nycklar och att låset inte rostat fast. Min erfarenhet är att låset till BMW:s avtagbara krok lätt kärvar fast om man inte använder det regelbundet. Min utfällbara krok till E91:an har alltid fungerat när jag behövt den eller när det är dags för besiktning. |
|
| Jopp: 1 Sep är det historia som sagt. | |
| "Vinyl" Det är bara registreringsbesiktningen som avskaffas. | |
| Jaha, då ber jag om ursäkt, läste väl lite för snabbt. :) Tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.