|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har oturligt nog blivit påkörd av en annn bilist som resulterat i plåtskador på framskärm, framdörr, bakdörr och tröskel på förarsidan. Vilken verkstad skulle ni lämna in bilen på i Stockholmsområdet? Jag bor strax söder om stan och har BMW Originalförsäkring som bolag. Om jag fattat det rätt kan jag vlja fritt bland de BMW-verkstäder som finns. Bilen är köpt på Novation i Uppsala, funderar även att slå dom en signal för att kolla tider. Vilka verkstäder är snabba och har bra service? Vet att det är semestertider och jag tänkte kontakta lämplig verkstad nu i veckan. Tack på förhand! /gustav | |
|
Har någon bmw verkstad bra service i huvetaget? :) Som jag förstår de gör inte själva verkstaden på bmw jobbet själva utan dom skickar de vidare till någon annan verkstad som dom samarbetar med. Har du gjort en skadeanmälan? Står de då att du ska lämna in till närmsta bmw verkstad? Måste man lämna in igenom dom kan man ju fråga vart dom skickar i väg den någonstans. Om du får möjlighet att välja vart den ska lämnas in någonstans så kan jag rekommendera billackeringsbolaget. Dock vet jag inte om dom gör plåtjobbet själva. |
|
|
Hej! Nej, kanske är så illa som du antyder... Jag har gjort anmälan och fått skadenummer, samt bekrftelse på att jag ej orsakat skadan och att jag således slipper självrisk. Allt klart vad det verkar. Det står "Kontanta din närmaste BMW-verkstad för att boka tid". Men jag antar att jag kan ta vilken som, "närmaste" måste väl i rimlighetens namn inte vara ett absolut krav. /gustav |
|
|
Jag antar att du kan välja fritt inom Storstockholm. |
|
| Vill du få ett bra bemötande samt resultat så lämna den hos RH bil i Södertälje det är en auktoriserad BMW verkstad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.