|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ville bara flasha lite för arrangemanget på Kinnekulle den 1/9. BMWSC inbjuder till banåka med Audiklubben som arrangör. Kom igen och visa de gamla DKW-skåpen vilka som kör snabbast... www.bmwsc.com | |
|
Hur gick de för Audisarna på Knutstorp. Jag var och spionerade lite när Audiklubben körde Superstage och där var ngn med en svart Audi Quattro som påstods ha kört snabbast på Knutstorp, det kan väl inte stämma? ;) Eller regnade det? |
|
|
Jag ska iaf försöka ta mig dit...om jag får bytt drivaxlarna som fick på f.. på knutstorp :-( MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Johann. Jo han körde snabbast på Knutan.....av alla Audisarna. Så såg det i alla fall ut som. Klockade faktiskt inga tider förutom mina egna, så jag vet faktiskt inte. generellt kändes det som om BMWarna körde fortare. /Anders C |
|
| kan "svenne banan" dyka upp o gasa? | |
Steffe |
Eftersom jag inte var med sist när BMW körde mot Audi (grannens hund heter Audi) så är jag riktigt sugen den här gången ;) (kan off the record nämnas att min kompis kissade på hunden under en blöt afton i Maj) Ja-jag har oxå hund. Men den har inte luktat ovanlig illa ännu. |
|
Steffe, Kör du BMW den här gången? |
|
|
Det var en svart Ur-Quatro (tror jag det var i alla fall) med på Knutstorp. Han var nog snabbast men det är kanske inte så konstigt heller? ;-) I duggregnet stressade jag en S3:a. Men han hade nog inte viljan att köra så fort som jag och klev efter ett par varv snällt åt sidan. Förmodligen hade han, om han velat, kunnat haka av mig i duggregnet med sin 4-hjulsdrift och 225hk. Min uppfattning är, som andra skrivit ovan, att bimmerserna generellt var snabbast på Knutstorp. Men det berodde nog mer på vana vid banköra och attack/offer-vilja än bättre bilar. Det var dessutom säkert dubelt så många BMW som Audis. (Men jag klockade inget så det är bara en subjektiv bedömning från min sida.) Mvh / Micke R |
|
|
Det var en svart Ur-Quatro (tror jag det var i alla fall) med på Knutstorp. Han var nog snabbast men det är kanske inte så konstigt heller? ;-) Varför är inte det så konstigt? Var banan våt? |
|
| johann: Snabbast av Audisarna, Vincent åkte ifatt och ifrån :) | |
|
Tjena, Visst den svarta Quattron var snabb, även ute i lecakulorna... Och som Johann skriver... var det blött eller vare blött? (Kul att argumentera för nåt som alla gillar... /// Mvh PP |
|
Lotus Samuel |
Jag va på knutstorp sist å körde. Stod även flaggvakt och hade då rätt bra koll på hur alla körde. Den svarta va klart snabbast av audi bilarna, men knappast snabbast av alla. Klockade inga bilar men med ögonen såg man ganska klart att endel M3:or åkte ifrån den svarta audin. tror det va en M3 E36 som han låg å räjsade med. Efter M3:an kört om och ökat takten så körde audin av strax efter. Han försökte väl hänga på ;) Får man komma å köra om man är med i BMWCS?? Tänkte jag skulle gå med i BMWSC nästa år. |
|
Va skönt att höra att allt var som det skulle och att man kan lite på Vincent. :) |
|
Steffe |
J: Ja, med Jimmy bil...;) Åker Gelleråsen med PSC på lördagen och kommer därför med den bilen. Får väl fråga snällt om ett par varv med stjärtmotorn. |
Steffe |
Lotus Samuel - Du är välkommen! |
|
Steffe, Ser ju inget bra ut när BMW smiskar Audi och så kommer du med Porschen och smiskar BMW. :) Tyvärr så är det inte säkert att jag dyker upp. :( |
|
|
Kul att se att ni har med mig i diskutionen. Jag kan bara hålla med föregående talare, av de jag såg och körde ikapp med så var urquatron snabbast. Han vågade verkligen stå på den killen. Till hans försvar får väl nämnas att han hade ganska kassa däck..... Men den skulle ge 350-370 hk, med en hel del vrid får man tro. Det märktes knappt, inte ens på rakan. OK den drog ifrån något, men det var inte mer än att jag var ikapp i första böjen efter rakan. Jag klämde honom i hårnålen och laddade för att bromsa sent efter rakan, det var då han körde rallykross.... Tycker det var strongt att inte slå av utan gasa sig ur den knipan dock! Han var hyggligt förvånad när han förstod att det "bara" var en 3.0a han hade kört mot. Jag antar att AUDIsarna har laddat i sommar för att piska oss, de har anledning att göra det. Ska bli skoj att köra med dom igen. Häng med ni andra också! Är det föresten ingen som ska till Mantorp i helgen? De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
| Vad är det på mantorp i helgen då? | |
|
Vore nog jäkligt kul och testa på det här med bankörning. Hur har ni gått till väga när ni började köra på bana? ** be as free as you want ** |
|
|
Deetoy: Inga konstigheter att börja åka på banan. Bara att kolla så att du har fräsch bromsvätska, betala vid insläppet (ta med en ödmjuk attityd) och kör.. Varning utfärdas dock, det är starkt beroendeframkallande :) |
|
|
Hhhmmm.... Jag märker att jag bara följt disskussionen sporadiskt. (Är på sem.) - Johann. När jag skrev om Knutstorp tänkte jag på träffen i April. Då regnade det lite - stundtals. Banan blev väl aldrig direkt genomblöt men helt klart fuktig. När jag tänker efter inser jag ju att det varit en träff till på Knutstorp sedan dess.... (Den var jag inte med på) Men i April var Quattron med och var även(?) då ute i leca-kulorna efter start&mål. Snabb var den hursomhelst och som Vince skriver - killen fegade inte med högerpedalen. (Vilket många av Audikillarna gjorde. MEn de kommer säkert igång....) Jag trodde Quattron hade mer än ca 370hk, därav min kommentar. Men har han "bara" 370hk så skall han få sig en resa! ;-) Mvh / Micke R P.S. Johann. Skulle du ner till Ringen i september något? Min planerade resa kommande helg är inställd så vi drar ner någon helg i september istället - skall du också åka? D.S. Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.