|
|
|
|---|---|
|
Hej! Sitter och kollar på ny bil och det kommer att bli en 320d. Års modellerna vi kikat på är 07-09.Men jag har läst och läst men skulle vilja ha hjälp att reda ut ett par saker. Är det skilland på alla årsmodeller med facelift eller bara 07-08, och vad skiljer dem åt? Vad ligger skatten på dessa års modeller? Bör man dra sig för en som gått 14500 mil. Vi har kollat på touring modellen och jag vill ha automat lådan helst! Vi har en budget på max 150000 kr..känns svårt att få tag i en under 11000 mil för det tyvärr! /Martin //BMW | |
|
Lite kort: 07 tråkmotor. 08 ny motor, billigare skatt, lägre förbrukning mer effekt 09 facelift, snygg! enligt mig väl värt. Men spräcker nog budgeten om du ska ha automat |
|
| Kan du tänka dig sedan och manuell ring mig 0709560123 | |
|
funderar på att eventuellt sälja min 320d Touring - 2009 ( facelift ), manuell , 12 800 mil , fullstämplad bok , jag är andra brukaren .... sportchassie , sportstolar , belysningspaket , larm med nivåsensor , restvärme funktion , 17" bmw hjul , 16" alu med dubb |
|
|
2008 har precis samma uppdateringar under skalet som 2009 - fast den saknar faceliften. Dock tycker jag en 2008 med M-sportpaketet ser vassare ut än en 2009 utan M-sport med det är min smak... 2010 kom 184hk motorn - ingen större skillnad jmf med 177hk men kan vara bra att veta. |
|
| Du som har en 320d touring ..skicka gärna ett mail till: martin.hjort@ssab.com | |
|
Jag har en 2009 320d med autyomat och älskar bilen! Efter att ha provat 163hästarn på de äldre så kan jag säga att det är STOR skillnad. Det märks mest i respons, tror inte det är så stor skillnad i maxeffekt, men det skjuter på bra där man behöver det. Min har M-paket med tillhörande 17" fälgar, något man kan skippa då det gör bilen lite stötig. Skulle jag valt idag skulle jag valt boprt m-paket till fördel för X-drive tror jag. OEM däcken med RFT suger hästballe och jag byter mina ASAP, bara jag slitit ner dem. Blir förmodligen roligare och trevligare med vanliga däck. Automaten är kanonbra! Lirar fint med motorn och den maskerar ev. tunn botten om det finns, jag har då inte märkt något. Stort plus för att den INTE har momentomvandlare, något som min gamla e46 320d (150hk) hade. Förbrukning vid normalt brukande för mig brukar hamna på 0.66-0.8l/mil beroende på hur mycket jag kör i stan. T&R STHLM - Västkusten i 15+kmt tempo gav strax över .6l/mil, men då var det också 25-28 grader och solsken. ACm jobbade hårt. 2c! //Anders |
|
|
Eh, vad har du för magisk automatlåda i din 320d? Såvitt jag vet är det fortfarande en högst konventionell ZF låda. Låt vara att den låser lockupen väldigt fort. ------- //Lövet |
|
|
Om man tycker M-sport blir stötigt så är det samma sportchassie på de bilar med dynamic-paketet också. Så vill man ha maximal komfort är det standardchassie och 16-tummare som gäller. Personligen var jag inte lika imponerad som Amullo när det gäller automaten. Detta gäller både diesel och bensinmodellerna. Växlar mjukt och fint men långsamt och den stjäl en hel del effekt känns det som. Gillar faktiskt den manuella bättre även om de haft en del problem med kopplingar som hugger. |
|
|
Andreas_lofgren Jag jämför med den lådan som fanns i gamla e46:an. Den hade vridmomentsomvandlare som gjorde hela drivlinan till en "remJohan"liknande upplevelse. Jämfört med det så är den nyare helt klart bättre. Kristoffer_L Jo, den är inte jättesnabb i växlingarna om man skall köra sportigt, medges, men för normalt användande så funkar den kanon. I SD läget fungerar den fint tycker jag, men vid manuell nedväxling/uppväxling är det fortfarande LÅNGT från en SMG upplevelse. Men en 320d är ju knappast en M3 ändå. //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.