AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.234

Tips angående 740, e38.

Hallå, då mitt förra bilköp av en merca gick i sprak p.ga oseriös bilfirma så kollar jag runt på lite andra bilar i närheten, hittade en fin 740 som är svensksåld.
Länk: Länk

Varningsklockorna ringer ju självklart på milen, men då den är välservad och svensksåld så kanske det inte är så hemskt? Motorerna ska väl klara långt på en sån där och mycket verkade vara bytt.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Finns några fler bilder på den här:
Länk
Tack för det :) Hur är det med plastkulorna i en sån här? Problemet borde väl vara löst vid dessa mil?
Vilka stolar är det på bilen? Ingen jättebra bild fanns dock men man kanske kan se vad det är på Länk ?
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Steptronic lådan har inte plastkule problemet så där är det lugnt. Däremot ska du känna efter vibrationer i drivlinan så att inte turbinen är på g.
Det du ska kolla först av allt är oljepumpens bultar för det är en sjukdom på den motorn. Fråga om dem är åtgärdade men jag hade kollat dem själv så fort jag köpt bilen.
I övrigt är det som att köpa bil, man måste titta noga, forska runt på historik, o lyssna till magkänslan. Lita på dina sinnen helt enkelt.

Miltalen är inget bekymmer om bilen är skött som den ska med service o övrig bilvård. Min har gått 31000 mil o är i fullt fungerande skick endast den vanliga rosten på skärmkanter o baklucka.

Det du kan förvänta dig är att byta bussningar i fram o bakvagn för de borde vara på gång nu. Men det kan ju vara gjort.

Lycka till /F1

Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten!
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Vanliga komfortstolar ser det ut som.

/F1

Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten!
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Bilen har komfortstolarna :)
Ok, vad tror ni om priset? Värd 40tusen med fälgarna? Han var inte alls villig att gå ner på priset.
Äh var nog fan för högt pris för mig, den hade inte heller någon servicebok då gubben hade servat den själv så får leta vidare..
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
40000:- för en 740 -96 med 32k mil? Njaa. skickar han med fälgarna så kanske 30000:- är närmare verkligt värde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.