|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har lyckats att få till EEPROM IKE (clawfinger) som jag tror det står i displayen "pixelfel" finns det någon har utrustning och kunskap att fixa det?. Bor i Nybro men ska nog till Sthlm nästa vecka hur eller hur. Ringde o kollade med bmw kalmar men de hade inte tid förrän 14 aug. Ska kolla med Vällingby lr rek ni nån annan? Som det är nu funkar inte varvräknare tankmätare färddator pdc osv. Jag har ett interface till CS6.5 funkar det med INPA lr NCS? V8 is the shit! Mvh Zac | |
| Använd NCS och koda IKE enligt VO. Då får du tillbaka fabriksinställningarna. | |
| Tack för svaret! Tips på säljare som har interface inkl mjukvara? Ska byta batteri i bilen, skaffa interface till NCS sen får jag se om jag lyckas.... Återkommer | |
|
Jaha.. Jag trodde du hade grejerna. Du får prata med BMW så hjälper dom dig. |
|
|
Status: Bytt batteri, installerat INPA inkl. ncsexpert och programmen lirar till slut... Jag beställde INPA interface igår för det CS6.5 interface jag köpte 2007 funkar inte med inpa. F-Tar har du kodat IKE enligt VO med NCS? Vet du om någon guide eller video på hur man gör det. Jag har sökt friskt på nätet men inte hittat något specifikt gällande det området. |
|
|
Har aldrig gjort de på e39. Men på e60's. Det är samma visa fast olika benämningar bara. Det är väldigt enkelt. Nä ja vet, det finns dåligt med beskrivningar. Jag kan PMa egen beskrivning. |
|
| Det vore sjyst :) | |
| Yes! Sitter på telen just nu i bilen, ska försöka fixa de så fort de gå. | |
|
Hmm *sitter på telen* nä jag håller i telefonen med min hand medans jag sitter i ett bilsäte. De lät bättre ^^ |
|
|
Nu är det fixat, fick interfacet i måndags och ikväll kodade jag med NCS och profilen Code Control Unit. allow ZCS Reading valde chassie e39 och EWS att läsa från, valde process ECU och valde IKE sedan execute job. Guiden som jag använt heter NCS Expert - EWS And CAS Matching.pdf Länk Ett stort tack till F-Tar som ställt upp och svarat på alla mina frågor! V8 is the shit! Mvh Zac |
|
| King! Vi är här för att hjälpa varandra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.