AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.319

Otur...

Sida 2 av 2
frazze
Angående bortfall av bonusklasser: Har du en helförsäkring på ditt fordon...så täcker den typ skadegörelse....på din bil...det som Stoffe råkat ut för är ju ren skadegörelse...fast under färd..men det
förändrar ej ersättningdelen..han får 100% ersättning
för skadan..minus självrisk...som han kan kvitta mot eget arbete..t,ex skruva bort huven själv...ombesörja att den lämnas till lack..återmontera densamma efter lacken.....Stoffe: Du skall ej lämna in hela bilen när motorhuven skall lackas..Då får sprutdamm lite här och där..du monterar av huven lämnar den separat.....

frazze
Visst är bilen helförsäkrad (och tur är väl det).
Var kanske inte meningen att starta upp en debatt angående polisens arbete men kan bara hålla med om att de sällen är där de behövs. Och de behövs verkligen inte längs E4:an eller E6:an.

Neka alltid fortkörningar, det kan löna sig. En kollega till mig åkte dit på (just det!) E4:an utanför Nyköping för att ha kört 122 på 110 väg. Men han vägrade erkänna och det blev slutligen ingen rättegång.

Övrigt vill jag tacka er alla för all hjälp jag fått.

mvh Kristoffer
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Det här med den inkonsekventa hastighetsövervakningen är bara en rent politiskt fråga. Om polisen spanar ner folk som kör för fort så pass att det knappt finns några som kör fort på de stora svenska vägarna (läs: där det finns turister alt. mycket folk) så kommer olyckor med dödlig utgång minska såpass att det kommer se ut som att ett visst Verk har lyckats med en viss jävligt töntig nollvision och därmed är man vid verket garanterad ett visst vidare ekonomiskt och politiskt stöd. Alltså; De Som Bestämmer kommer att se till att rikta vissa "önskemål" om hur polisen ska arbeta för att De Som Bestämmer ska kunna fortsätta med sitt hopplösa projekt.
Nej, jag är ingen fattig liten stackars insnöad vänsteraktivistisk montör på Electrolux eller motsvarande om någon undrade... och jag har inga teorier om hur Palme dog.

//Kalle
528i -86
ch
212
chris
330 coupé -02
--> M AX.
R..E..S..P..E..C..T !!!!
BRA JOBBAT!!!
Har själv råkat ut för tre fall då polisen svarade att dom inte hade tid.
Tips om "turister".Om en polack knackar på dörren, nita:n direkt, värre tjuvfolk får man leta efter.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Stoffe !

Testa att kontakta "Trafikförsäkrings Föreningen" ang. din skada. Har du tur så kanske de bedömmer din skada som en tex. smitnings skada och du slipper betala.
Du kan ju aldrig få mer än ett nej.
frazze
Pj: Mig veteligen ersätter trafikförsäkringsföreningen
bara skador orsakade av andra fordon....dessutom
ersätter de ej skador som den utsatte försäkrings tagaren...skall ha reglerade i från sitt eget f-bolag.
Om han inte har typ "Scandia" har hört på omvägar att
De nekar ersättning i de flesta fall.....måste väl ha
pengarna för att kunna betala lönerna till deras dir
månadslönen är visst på: 900,000:- Det blir nog inget
över till försäkringtagarna då..tyvärr.

frazze
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Vill bara berätta att Danska polisen skrattar åt svenska polisen som lägger sina resurser på att jaga fartsyndare i stället för på riktig brottslighet.

Där varken dödligheten eller olyckstatistiken är nämnvärt högre än i Sverige och då skall man ha i åtanke att gränsen för att bli av med sitt körkort på en motorväg ligger på 70% över angiven hastighet.

Men som någon sa, räcker antagligen inte polisutbildningen till i Sverige och man placerar de poliser som inte klarar av polisiära brottsutredningar som trafikpoliser istället. (verkar ju vara en del)

Med tanke på de uppklarade brotten i Sverige verkar den tragiska verkligheten inte vara annorlunda.

Detta är ingen rekommendation att köra för fort varken i Sverige eller i Danmark då det till sist handlar om medtrafikanternas och sin egen säkerhet.
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
För ca 25 år sedan åkte jag på en skidresa med buss till Österrike. När vi åkte på autobahn, mitt i natten, och alla satt och halvsov i bussen så small det till utav bara helvete och bussens övre framruta krossades. Bussen var en högbyggd Neoplan med stor framruta som är delad horisontellt och busschauffören sitter nästan lika lågt som i en personbil. Hela den övre rutan var intryckt och splittrad men glaset hängde i lamineringen.

När polisen kommit så visade det sig att någon eller några hade hängt ner en betongsten i ett rep under den bro som vi passerade. Enligt polisen så hade de nog tänkt sig att det skulle komma en lastbil. Vi klarade oss bra eftersom förarens ruta aldrig skadades. Hade det däremot varit en lastbil så hade det nog gått riktigt illa.
Crusty
En polare har oxå fått sin bil förstörd under en vägbro, i vintras.
Han susade fram i 140 knyck i sin minibil då han får ett stort jäkla isblock nerslängt på huven av en massa snorungar. Han hade lite svårt att ta fast dom då det inte e det lättaste o vända på motorväg. Hela fronten på bilen fördärvades! Det stod senare nästa morgon i tidningen att ett gäng ungar hade fördärvat flera andra bilar vis samma bro, samma natt.
Fattar inte hur vissa uppfostrar sina ungar..!!
Sen detta med polisen....hmm....ja vad ska man säga???
Dom har inget bättre för sig än att jaga BMW med dimmljus på kvällarna medans det finns flera som samtidigt blir rånade o får vänta 20 min innan farbror blå kommer!!!!
Som i förrgår hade jag en polis som följde efter mig i stan, qul tyckte jag! sen lägger han sig jämsides vid ett rödljus, alla i min bil får intrycket av att han ville rejsa med mig!! jag bara skrattar!
Sedan föjer jag efter polisen o kör bakom dem, tills vi kommer till ett övergångsställe där det står en lite grupp människor som tänker gå över, men det bryr inte sig polisen om utan bara bräner på istället.
O det var ingen utryckning dom var ute på!
Fotgängarna fick stanna istället! jag stannade naturligtvis o släppte över dem! Hade det varit omvända roller, gissa vem som åkt på böter???

///Crusty
>Morgan polis kan du verkligen försvara din kollegor, de åker ut till parkeringen i målad bil....
Att det är dyrt med civilbil, kan väl inte vara dyrare än att gång på gång åka på larm med målade bilar bara för att säga -ser ingen....
Någon inom polisens organisation borde väl vakna upp ur sin törnrosa sömn nå'n gång...
Hela polisledningen kan väl inte vara kass...
Ni poliser tar alltid kritik så personligt....
Jämför:
Bara för att en verkstad är kass o får kritik, måste inte första mek som läser kritiken försvara sina kollegor.....
Nää ta kriken för den är berättigad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.