|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har sökt men hittar mest förbrukningssiffror mest för E9x. F3x är snållare än E9x. I allafall på pappret. Hur är det i verkligheten? Jag är nöjd med min förbrukning på min nuvarande 320d och står nu i valet om jag ska välja en ny 320d eller 320d xDrive. /Johan | |
|
Auto eller manuell? Det finns väl ingen anledning att tro att skillnaden är större i verkligheten, mot vad de officiella siffrorna säger .. Länk .. Dvs. +5% ungefär .. Niklas |
|
|
Glömde.. automat. Men enligt vad BMW specar så spelar det ingen roll. Det skiljer nästan inget mellan en 320d och 320d xDrive i förbrukning enligt BMW. Och manuell/automat spelar ingen roll heller enligt spec (nu tittade jag på 320d, vet ej om det skiljer på xDrive). Om det stämmer att det inte är någon större skillnad på 320d och 320d xDrive så är det ju bra. Nästa för bra.. :) nogren: vad hamnar du på vid landsvägskörning? /Johan |
|
|
Jag har precis fått bilen, och den är inte ens inkörd. Har inte brytt mig om att mäta riktigt än. Men det känns svårt att komma ner till 5.4, om det inte sjunker en del efter ett par hundra mil. Räknar med att komma under 6 i varje fall. Niklas |
|
|
Varierande motorväg, mestadels 115km/h, gav 6.0L/100km .. (400km totalt) Sjunker man ner till under 100 blir det definitivt ner mot 5L ... Niklas |
|
|
Ja det låter ju helt ok! /Johan |
|
|
Jag har en 320 xD F31 automat och en tur Örebro - Stockholm - Örebro i helgen gav 0.5l/mil... men då har jag förstås kört EcoPro och legat +5km/tim på hastighetsbegränsningarna. /Janne |
|
|
Janne, Den skall dra 4,9, mot mina 5,4 .. låter ju som att jag borde köra lite mjukare/långsammare. :) (Det var i princip bara 110 väg för mig ...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.