|
|
|
|---|---|
|
Jag har bott i Norge i en del år och flyttade hem till Sverige förra sommaren och har sedan dess haft en Porsche Cayenne turbo som jag sålt häromdagen. Jag har tänkt att köpa en billig bil nu men som ändå har lite körglädje och prestanda så då har jag börjat kolla på M3 e46 och M5 e39 men vilka vansinniga försäkringspriser!!! Jag har fått offerter på 23-48 000 kr/år!! Helt otroligt, jag menar jag är 36 år och har haft körkort i 18 år utan skador och bor i villa i Gävle. När jag hade M bil senast i Sverige betalade jag runt 14-15 000 kr/år har jag för mej och då var jag 28 år och bodde i lägenhet i stan... Har verkligen priserna gått upp så mycket eller? Vad betalar ni andra med M3 e46 och M5 e39? Mvh Jens BMW CS # 5080 | |
|
Man kan inte ställa en M3 eller M5 ute på gata i stan, då försvinner spoilrar, fälgar mm. Jag hade fixat ett låst enskilt garage och använt trafik försäkring. Resten av pengarna kan du sätta in på ett konto och använda vid krock eller annan skada. Mvh. Richard |
|
| Trygg hansa o Aktsam är billigaste härnere iaf när det gäller M/sportbilar. | |
|
Jag har BMW Originalförsäkringar, 28 år, bor i lgh i stan, egen parkeringsplats och bor i en mindre stad (Hässleholm, Skåne). Jag betalar ca 6500 kr/halvår för en helförsäkring. Ca 13000 kr/helår. Dessutom har jag en M5 e39 till salu om du skulle vara intresserad? =) |
|
|
Min gamla M3a låg på ca 11k helåret, och nuvarande M5a ligger på ca 12k. 39 år, söderförort i Sthlm. Dina försäkringar mälardalen kör jag med. |
|
|
Ja ni andra har ju ganska ok premier. Undrar nästan om det kan ha att göra med att jag bott i Norge att jag får så höga priser. Kanske priset påverkas av att man inte haft någon bilförsäkring (i Sverige) på en del år? Alltså att försäkringsbolagen liksom tror att man är lite "ringrostig" i trafiken... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Har du växlat in ditt svenska körkort någon gång mot ett norskt? Då kan det vara så att försäkringsbolagets dator inte känner av någon körkorthistorik på dig. Var noga med att poängtera för dem att du haft körkort i hur många år du nu haft det. Byter du till ett utländskt körkort så tror ju transportstyrelsens och därmed även försäkringsbolaget att du inte har något körkort, och därmed inga körkortsår. --> Hög premie. |
|
|
Hej,kolla med sveland bilförsäkring jag har min m5 försäkrad hos dom helförsäkring+tillägg, det enda jag har valt till är eget låst garage som villkor vilket ger mig en årspremie på 8045kr 36år boende i villa utanför sthlm,körkort sen -95. Sen att jag bara kör under sommaren ger ju inga problem att hålla sig under lägsta milkategorin det kan spela in en hel del med när det gäller premie. Generelt råd är att sätta sig ner och ringa alla bolag för offert,visst tar det tid men om du vill ha en låg premie så brukar det kunna löna sig,lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.