|
|
|
|---|---|
|
Provkörde en X1:a idag. Automat. Blev lite förvånad över den höga förbrukningen. Det är klart att jag körde ju inte så långt så det är väl för lite för att dra några säkra slutsatser. Men bilen var varm då den precis varit på en tur när jag skulle testa den. Jag nollade förbrukningen i färddatorn och satt farthållaren på 100km/h. 0,63-0,65. Ensam i bilen på plan väg, inget backigt eller så. Rätt högt om man ser till angivet 0,54 blandad körning. Kan det stämma? /Johan | |
|
Diesel alltså.. :) /Johan |
|
|
Hej stämmer säkert men.. snittet räknas väl på de sista 10 el 20 milen om jag inte minns helt fel. Hade en X1 s18D tidigare och där var förbrukningen 0,64 i stadstrafik och på landsväg 0.6. X3'n som jag har nu drar lite mer men inte mycket, t o r Kroatien så var snitt förbrukningen 0.69 vilket är helt ok med tanke på att det är en lite större bil. |
|
|
Jo, det räknas väl på 10mil. Snittet i färddatorn innan jag nollade var 0,73. Nja, det går inte ihop sig :) Den ersättning jag får per mil körda i tjänsten räcker inte. Så det får bli en 320d igen.. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.