|
|
|
|---|---|
|
Hej har köpt mig en 525I -01. Givetvis så har ju ABS börjat strula. Misstänker att det är styrenheten, har tyvärr inget diagnosverktyg för tillfället för att felsöka. Har funderat länge på att köpa ett och nu verkar som ett bra tillfälle. Har läst runt lite om diverse program (INPA/Carsoft). Kollat på kablage osv men hittade många adaptrar med USB, blev väldigt förvirrad då vissa sa att man behöver RS-232 för att det ska funka. Undrar därför om det finns någon vänlig själ som kan vägleda mig genom denna djungel. Vad behöver jag för att få en diagnos på mitt ABS system? Tack på förhand | |
|
Om det är till en -01a (de har inte det stora runda diagnosuttaget) så fungerar BMW scanner klockrent till det du vill göra, jag köpte från ebay, inkl program och interface. Länk Det kräver windows 98/xp, och eftersom jag kör windows 7 så laddade jag ner en windows XP emulator (gratis från microsoft). Om det är till en -95a (din signatur) så vet jag tyvärr inte... |
|
|
wow, 25 euro med frakt 3,50 euro? bra pris för bmw scanner, brukar inte den vara dyrare? Du köpte just från den här personen? Fick hjälp en gång att stänga av däcktrycksvarningssystemet i min BMW av en hjälpsam forum medlem och vet att han använde just BMW Scanner, känns som ett av de bättre mera lättanvända diagnos systemen för tex E39. Kör du med usb-seriell adapter? |
|
|
Jag köpte från denna killen: Länk det blev drygt en femhundring. Detta p.g.a att han skickade från Tyskland med DHL istället för Kina med flaskpost typ. Jag hatar att vänta :-) Men jag är övertygad om att det andra kitet fungerar lika bra. De etablerade säljarna på ebay tjänar inget på att bluffa. Jag startade en tråd tidigare med frågan varför det är så billigt från ebay när det kostar $650 från PA-soft själva, och anledningen är att det är kopior helt enkelt. Programmet är simpelt och logiskt, tryck på "scan" sen har man alla felkoder i en prydlig lista. Man får med en USB kabel, ingen seriellport behövs. |
|
| Okej det får bli en sådan då. har några datorer liggande så tror inte det ska bli några problem med xp :) Tack så hemst mycket för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.