AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.014

Rabatter nya bilar

Ce
39
Ceedjay
BMW X3 m40i
Hej,

Vad brukar ni kunna få för rabbatter på nya bilar?
Själv får jag max 7%

Jag blev också erbjuden max 7% i rabatt men eftersom jag är medlem i BMW CS så fick jag 8%.

Och jag fick 9%... När kommer 10:an?
bu
5
bulleb
Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211 -12
Är dessa rabatter utöver aktuella erbjudanden BMW har? Kan man förvänta sig att få "normal" rabatt även på modeller de har kampanj på eller anser säljarna att dessa bilar redan är nettoprissatta?

Jag ska hjälpa mina föräldrar att speca en X1 och undrar hur hård jag ska försöka vara med den lokala säljaren...
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Min rabatt hamnade på ungefär 10 % sammanlagt.
Jag räknade inte med den kampanj som var då comfort pkt för 0 kr.
Buspelle
5-7 % kan man nog som privatperson förhandla sig till lite beroende på modell och konjunkturläge. Om man räknar in paketrabatter och andra specialerbjudanden kan det nog bli en eller ett par procent till. För att få 10 % ska man normalt sett ha ett ramavtal att falla tillbaka på.
Det låter inte som att ni har någon vidare kontakt med era säljare...

Pratar vi första bilen hos en för er sedan tidigare okänd handlare nu eller?
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag köpte min bil som privatperson och det fanns inga paketerbjudanden eller dylikt. Jag hängde dessutom "på låset" när modellen blev beställningsbar och klippte till direkt när vi var överens. Jag skulle säga att jag har en bra kontakt med säljaren och det kan ha lett till en bättre deal. Säljaren var väldigt tydlig med att nivån på rabatt inte tillämpas till privatpersoner i vanliga fall. Sen är 335i en ovanlig modell idag som de kanske kan ge lite mer rabatt på.
WGN:
Jodå jag har väldigt bra kontakt med min säljare och har köpt 4 nya bilar av honom på 8 år. Svårt som privatperson att göra bättre affär. På förra bilen jag köpte gick dom minus på affären(hade inbyte) men jag blev nöjd..

Solna är väldigt snåla med rabatter så den som har lyckats få bra rabatt där som privatperson får gärna skriva i tråden.
Glömde att BMW har sänkt marginalerna till åf så dom som gjorde sitt köp för ett par år sen är inte riktigt jämförbara med oss som har köpt bil nyligen.
Fick mer i rabatt på 335:an som jag köpte 2009 exempelvis.
Visa användare
306
Remo
320d Touring -11
Bavaria Sthlm i Solna:

Rabatt 12,1 % år 2011 på ny 320d Touring.

Jag hade en bra och trevlig dialog med säljaren under förhandling av slutpris. Jag är privatperson och gjorde mitt första inköp i nämnda butik.

(Vad jag tycker om verkstaden och deras kundbemötande är en helt annan sak som nämnts i en annan tråd...)
Ce
39
Ceedjay
BMW X3 m40i
13 proc kan man ju få på demobilar.
10 proc är nog absolut möjligt på lagerbilar.
Min fråga syftade mest på nybeställningar.
7 proc har vi fått på 3 nybeställningar. En demo och då fick jag 13 proc. Men dom 13 proc är ju standard för demo, det får alla.
Var. Har ni som fått mer än 7 proc handlat?

Jag fick ca 8-9% på min M135i beställde första dagen den fans att beställa,Så det var lite svårt att få ett bättre pris då.
Fick ca 13% på min 120i 2010 fabriksbeställning men det är med dem ordinarie rabatterna inkluderat.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tänk på att en del tar med paketrabatter i sina beräkningar

-------
//Lövet
Mina 9% är helt utan andra rabatter eller avtal första dagen som M-sport gick att beställa till F30. Men det är alltid lättare att få rabatt när slutsumman är närmare 700 000 än 600 000...

Att få bra priser på saker som står i hallen eller andra redan inräknade rabatter måste väl ändå räknas som "fusk"?

Jag köpte 2009 en helt ny 120d som stod i hallen för 295 000kr, den hade ett nypris på 375 000kr och var en 09:a. Så det är ju inte så svårt att få bra priser på saker som inte är sålda...
Det var därför jag skrev som jag skrev kommer inte ihåg paketrabatterna som var på min 120i. På M135i så är inte några paketrabatter inräknat.
Visa användare
306
Remo
320d Touring -11
När det gäller mitt köp så var det en beställningsbil.

Dock minns jag inte om det (just då) var halva-priset kampanj på Advantage-paketet (ord pris 29.700 kr). I så fall skulle nog den verkliga rabatten ligga på ca 8,2 % istället.

Dock står det inget i köpekontraktet om någon Advantage-kampanj.

Men för att göra en liknelse kom inte M-Bilar i närheten av Bavaria Sthlm's slutpris.

M-Bilar trodde jag felaktigt fått ett företagspris i min offert från Bavaria Sthlm och säljaren sa "Får du BMWn till det priset i Sthlm så köp den, det hade jag gjort" (vilket jag därefter gjorde ;-) ).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.