AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.233

Vart finna xenonstrålkastare Bmw 325 E91

Mo
6
Montan
Bmw 325 dat-08
Jag behöver en ny xenon strålkastare på vänster sida då min nuvarande läcker vatten och bildar kondens.
jag har kollat på diverse skrotfirmor och med bmw återförsäljaren och dom flesta vill ha uppemot 4000-5000 kr för en strålkastare...!

någon som har nått tips på hur man kommer över en lite billigare,kanske någon som har en till salu?
Varför försöker du inte täta den befintliga strålkastaren?
Mo
6
Montan
Bmw 325 dat-08
det går inte eftersom hela luckan man lättar på för att komma åt vid glödlampsbyte saknar fästen i "huset".

dessutom är jag inte mycket för att försöka med egna lösningar då det på sikt gör bilen opålitlig...

Då har du inte så många fler val än att bita i det sura äpplet och betala för en nya/begagnad strålkastare. En BMW original xenonstrålkastare kostar en del pengar och det går inte att komma ifrån. Möjligtvis att du kan hitta en till något bättre pris på tyska Ebay.
Mo
6
Montan
Bmw 325 dat-08
någon som har erfarenhet av eftermarknadslampor.
för den pengen kan man ju lika bra köpa TVÅ nya strålkastare.

Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
har du kollat: Länk
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
4-5.000:- för en ny original strålkastare är billigt, de brukade kosta uppemot 10.000:- när jag jobbade på BMW.
Mo
6
Montan
Bmw 325 dat-08
4-5000 spänn för en plastbit som kostar bmw 25 spänn tillverka...bedrövligt!

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Tror en komplett strålkastare kostar mer än 25 spänn att tillverka men egentligen vad spelar det för roll? Det är väl ingen nyhet att alla företag ska tjäna pengar?

Mo
6
Montan
Bmw 325 dat-08
Åh tack för dom kloka orden!
Dom var ytterst hjälpsamma!

Montan: Det finns ingen anledning att vara spydig mot andra forummedlemmar. Antingen betalar du de pengarna för en xenonstrålkastare eller så låter du det vara som det är.
Mo
6
Montan
Bmw 325 dat-08
Uhhh...jag ska genast sluta!

Hahahaha....

Ytterliggare visdomsord!

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Förlåt, jag menade inte att störa i sandlådan.
Jag behåller min visdom för mig själv och låter er va ifred nu.

Puss!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.