|
|
|
|---|---|
|
Hej på er Är det nån som vet om det sitter ett externt bränslefilter på en svensksåld e90 320i-05? Har problem med att den inte är med vid 1500-2000varv Har precis bytt ställmotor , nya stift samt nya tändspolar. Då jag hade ett jobbigt fel, när jag skulle stanna bilen hoppade den , och forsatte jag att hålla foten på bromsen så dog,var precis som den inte hittade friläget men den biten verkar ok efter ställmotor bytet Men nu är det just vid dom varvtalen ,är nu inne på bränslefilter,pump Vad tror ni några ideer!! | |
|
Något som jag också är sugen på att veta. Har en bmw 325i 2006 försökt hitta ett bränslefilter att köpa men verkar inte finnas? någon som vet varför? |
|
|
Länk nr 1 Man bytar inte den den är själv rengörande enligt bmw. |
|
|
Tack för svaret BABA då kan jag utesluta det!! |
|
|
Bränslefiltret sitter ihop med tryckregulatorn som det verkar, och det ser ut att finnas en rep.sats för det enligt RealOEM.com. Nu har jag ingen E90 erfarenhet, men prylarna(bränslefilter/tryckregulator) ser ut att sitta i tanken på en 320i E90 iaf.. BABA pratar om tankavluftningens kolfilter..det byts inte i normala fall. Mvh Janne. |
|
|
Länk Finns tydligen ett bränslefilter externt också enligt min länk, dvs ett "ordinärt" filter som sitter utefter bränsleledningen mot motorn...troligen ca mitt under bilen bakom någon plastkåpa.. OBS!, vet inte exakt var det sitter, men jag googlade bara någon minut för att hitta det :) Så...checka själv lite mera så hittar du säkert placering etc etc. Mvh Janne. |
|
|
OBS! Min länk var bara generellt för E90, inte säkert att just BMW320 E90 har något externt filter alls...sorry. Mvh Janne. |
|
|
Tackar Janne har kollat runt lite just på e90 320i BMW satt ett externt filter bara på bilar vars lands bränsle var riktigt dåligt Lite skumt tycker jag ,är väl aldrig fel med ett filter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.