|
|
|
|---|---|
| Hej, märkte nyss att jag har fått ett skallrande ljud från bakvagnen och när jag var ut och tvättade bilen nyss så upptäckte jag att värmeskyddet som sitter vid den bakreljuddämparen var lös och låg ovanpå avgasröret istället för att sitta fäst i karossen. Är det någon som har nån bild på hur det skall sitta fast? Eller vad man behöver köpa nytt? Det gäller en 523im-99. | |
| Jag drog fast den med en skruv underifrån upp i underredet/reserhjulsbaljan. Har suttit där hur länge som helst nu utan skrammel... | |
| Jag har varit ut och undersökt lite mer noga nu och det är helt enkelt så att muttrarna med bricka har åkt igenom plåten då hålen har blivit förstora. Så det borde gå att lösa med större brickor tills vidare, får man väl se hur länge det håller innan man får byta plåten. Nån som vet hur mycket dom tar för en ny? | |
|
Tänk på vilka material du använder för skruv och brickor, annars blir det galvanisk rost direkt (tyvärr vet jag inte vad som är rätt, men samma material åp båda är väl en bra början). Jag tog en gummiduk och 0,5mm stålband o klippte till lite lagom stora bitar att hänga upp det (gummi på båda sidor emellan) med då jag inte vill göra hål i karossen (rost). |
|
|
de va lika dant med min e39...marin849 har alldeles rätt alu mot alu. jag klippte till 25x25x3 mm aluminium plåtar borrade hål och rostfria brickor. there can be only one |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.