|
|
|
|---|---|
|
Behöver nya skivor fram och fick pris på 3000 st av BMW men tänker att det kanske finns bättre grejer för samma eller t.o.m mindre pengar. Förslag? Är zimmermans skivor nått att ha? Har dom större CSL skivorna | |
| Undrar också? Helst org bmw fast till bättre pris? Behöver bak | |
|
Läste att pean sweden hade stoptech för ca 2700 fram. Läste någonstans att dom inte var flytande men vet inte om det är sant eller spelar någon roll? |
|
|
zimmerman levererar till BMW så de borde vara samma som original. Jag beställde zimmerman direkt från Tyskland till min 335i och monterade i onsdags, än så länge är jag väldigt nöjd med dem. Kostade ca 3600 spänn för alla fyra skivorna, belägg och slitagevarnare inkl frakten. /DJ |
|
|
Kolla med mister-auto.se Länk Obs, det är olika skivor på höger och vänster sida! Ovanstående är bara ena sidan! BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Precis som Johan påpekade, Mister-Auto har högkvalitativa OEM-tillverkade skivor från, *tada*, ATE Länk Skivorna är "tvådelade" ("flytande"), precis som de skall vara...Priset är bra! |
|
|
Såg att du hade de större CSL-skivorna, men de finns också... Länk Några kronor dyrare än "standardskivorna", men inte så mycket i sammanhanget. BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Observera att det är olika skivor (de har krökta "luftspalter) vänster/höger! | |
|
...jo, jag skrev det i första inlägget ;) Olika skivor på höger och vänster sida! Skivorna är som sagt rotationsanpassade och skall snurra åt ett specifikt håll för maximal luftevakuering/kylning. BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det som skiljer ATE-skivorna kontra skivor från BMW (gäller iofs M3 E36 3.2) är att "bellsen" saknar den där "MHS" text-reliefen som finns på BMW skivorna, i övrigt ser bellsen EXAKT likadana ut, samma utformning på allt. Konstigt vore det annars, då ATE är OEM tillverkaren...Men som sagt, om man känner att man måste-måste bara ha den där relief texten på "bellsen" så är det hos BMW man måste handla, vet dock inte om M3 E46 har sån där "relief" text på "bellsen" | |
| inte illa grabbar, blir att beställa sådana. Tackar för det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.