AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.588

Nyfiken ang trim 325 i

Th
4
Thomas D200
530iA Touring -06/07
Jag är nyfiken på om det är krångligt att trimma en 325 i (192 hp)?
Jag förstår att man kan göra väldigt mycket.
Jag är nyfiken om det finns trimsatser, elektroniska inställningsprylar typ BSR att köpa som ger bättre effekt och förbrukning, och om det är värt besväret på, endast, insprutningsmotorer.
Som sagt. Lite nyfiken.
Tacksam för svar.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur mycket är du beredd att lägga och hur mycket effekt skulle du vilja ha ut?

Det är lika bra att vet det direkt för vissa tror de ska få 50hk, mindre förbrukning, behålla körbarheten och allt det till ett pris av mindre än 10000kr och det är mer eller mindre omöjligt på en sugmotor.

Thomas D200
530iA Touring -06/07
Tack för ett snabbt svar.
Jag är införstådd med att det kostar om det ska smaka, som man säger.
Jag tror inte man kan få mirakel för fickpengar, men låt mig säga 5 tkr och en märkbar förändring. (Som riktmärke)
:-)

Th
4
Thomas D200
530iA Touring -06/07
Tittade in i en annan tråd om detta och fick svar på min nyfikenhet.
= Inte billigt och inte enkelt. Tack ändå Grelle.

För 5000kr får du en service utförd på din bil som gör gott för motorn och ser till att bevara bilens nuvarande prestanda.
Th
4
Thomas D200
530iA Touring -06/07
Precis!
Tack
:-)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det finns ingen elektronik som sänker förbrukningen på en sådan motor, som det gör på dieslar (där man kan spara några få procent genom att helt sätta avgasreningen ur spel).

Lite bättre förbrukning kan fås på landsväg genom att montera en begagnad differential från en annan bil med annan utväxling så du får lite lägre varvtal på femman. Det sänker dock accelerationen på ettan (ENDAST) med t.ex. 10% och toppfarten med ett fåtal km/h. Å andra sidan kan du passera 100+ på tvåan hålla i trean längre vid roliga omkörningar. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.