|
|
|
|---|---|
|
Har lite strul med min 740 e32-94, den startar inte. Ibland får man igång den om batteriet legat av en stund och då går den hur fint som helst, men det går bara starta den 2-3 ggr sen måste proceduren med batteriet göras om. Och det är inte alltid det funkar heller. Kopplade upp en dator och fick 2st ospecificerade felkoder: 26 och 66. Någon som kan få fram vad dessa två betyder? Tacksam för svar mvh Johan | |
| Ingen som kan kolla upp detta eller har nåt tips på vart man kan hitta? | |
|
Jag hade en felkodsmanual på min hårddisk (BMW_Error_Codes.pdf). När jag kollar felkoder i manualen så finns det två alternativ som innehåller felkoderna 26 och 66. Det är för DME 3.3 - M60 - S38 - S50 samt DME 3.3.1 (VANOS) - M50. Felkoderna enligt manualen betyder: Felkod 26: Control-Unit Supply B+ Felkod 66: Signal, Burglar Alarm System (DWA) Vet inte om det hjälpte!? Mvh |
|
| Tack så mycket. Antar att det är larmet som är boven. Bara bita i det sura och börja felsöka. | |
| Kan kod 26 ha något med strömförsörjningen att göra, tänkte på B+ !? Frågan är vad Control Unit har för funktion!? Den kontrollerar naturligtvis något av benämningen att döma. | |
| Det kan ju vara färdatorn, för den funkar inte och gjorde de inte när jag köpte bilen heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.