|
|
|
|---|---|
| Hämtade ut en M135i xDrive i går. Fick vänta en månad extra men fick då en MÅ -14, dvs med launch control och "segling". Någon som har sett officiella uppdaterade 0-100-siffror (borde förbättrats med launch control?)? | |
|
Sg: Grattis till bilen! En fråga är det oljetrycksmätare på bilen nu som man kan se på den tyska hemsidan bmw.de ? Vill gärna se bilder på bilen. ///bmwlars |
|
|
bmwlars: Tack! Menar du oljetemp-mätare som på den här bilden <Länk? Det är nog ingen 1-serie. Nej, så här ser min ut <Länk. Jag valde inte till utökad instrumentpanel. Det regnade när jag hämtade bilen igår och det är fortfarande dåligt väder så jag har inga fina bilder men så här ser den ut <Länk. Estorilblå med fabrikstonade rutor. |
|
|
Tror inte 0-100 siffrorna påverkas dom är redan beräknade med optimala förutsättningar. Vad blev det för färg? |
|
| Edit: Såg att du redan svarat på färgfrågan.. | |
|
Sg: Kan ej öppna länken? ///bmwlars |
|
|
@bmwlars Du får ta bort lite "skräp" i länkarna så går det. Länk Länk Länk |
|
|
Patrick :vilket skräp ska jag ta bort ? har testat men lyckas ej.. ///bmwlars |
|
| Jag har ju tagit bort det, kopiera och klistra in dom länkarna som var i mitt förra inlägg så fungerar det. | |
|
Här är klickbara länkar. Länk Länk Länk |
|
|
Tack för hjälpen ! ///bmwlars |
|
|
Wow, grattis till en grym bil! Länkarna funkar inte heller för mig! Inga av dem. :( |
|
| Är avundsjuk på er som har råd :) Fick nöja mig med en beggad 120d :) | |
| 4,7 sekunder är officiella siffror | |
|
"Fick vänta en månad extra men fick då en MÅ -14, dvs med launch control och "segling"." Vad menar du med det? Hämtade ut en i mitten av juni, känner inte igen detta.... |
|
|
Intressant tråd . Rätt lufttryck BMW M135x-Drive Join Date: 13/08/2013 Förnamn: Torsten Plats: Düsseldorf Inlägg: 3 Modell: 135i xDrive Hatch (F20) År: 02/2013 Korrekt tryck Frågan för mig: Är det verkligen någon skillnad om du kör nödgångsegenskaper eller däck som har utvecklats specifikt för 1er. Här är ännu en till att justera lufttrycket. Ingen berättade för att det finns standarddäck som bara han har M135i. Bridgestone däck är inte den bästa. Just nu har jag satt 2,4 bar runt, men jag tycker det är fel. Därför har jag också skrivit till parallella bolaget Bridgestone meddelar resultatet inom kort. X-Drive väger nästan 100 pounds mer än det normala, eftersom det måste finnas en skillnad. Hälsningar TorsteBoxer041 1er intresserad (i) Startat Join Date: 13/08/2013 Förnamn: Torsten Plats: Düsseldorf Inlägg: 3 Modell: 135i xDrive Hatch (F20) År: 02/2013 så nu fick jag svaret från Bridgestone, fram 2,4 och bak 2,9 bar Naturligtvis är alla föremål etc. vad du tror, måste det finnas någon här som också drabbats av Bridgestone RFT? ///bmwlars |
|
|
Cederborg: Inga dåliga siffrorman kan undra om grejorna håller med denna effekt ? ///bmwlars |
|
|
"Cederborg: Vad menar du med det? Hämtade ut en i mitten av juni, känner inte igen detta.... " Bilar som byggs fr.o.m. juli blir modellår "14" och nytt på MÅ 14 är bl.a. launch control (start med fullgas om man har automatlådan, det brukar alltid förbättra 0-100 när en bilmodell får det) och "segling" som är att den i "efficient dynamics"-läget helt kopplar ur växeln om man släpper gasen och man rullar då overkligt långt. Till de som frågade om bilderna så tog jag bort dem eftersom det var massa strul med länkarna. Det är en estorilblå 5-d M135i xDrive med fabrikstonade rutor och tonad överkant på vindrutan, i övrigt allt standard på utsidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.