|
|
|
|---|---|
|
Var o provkörde en 335i 07a idag. Den har fått turbona utbytta vid ca 10k mil. Lät väldigt fint i motorn, vissa andra jag har testat har tickat en aning. Gick också väldigt bra förutom att den två gånger gjorde en lätt "hickning" / väldigt litet ryck när man full gas accelererade på 4:an i manuellt läge (automat). Kände inget på lägre växlar o var egentligen en ytterst liten "tveksamhet" men ändå. Ska få bilen avläst på felkoder imorgon. Är det någon som har någon idé på vad det kan vara? Bilen har rullat 15k mil idag. Blev väldigt sugen på den och är ett väldigt bra pris och köparen verkar väldigt seriös och åtgärdar ev fel från utläsning. Men om inga felkoder finns, ska jag avstå från köp? Någon som haft liknande symptom? Tacksam för snabba svar :) | |
|
Jag upplevde att min hickade till ungefär som du beskriver innan en av mina spridare gav upp. Det tog ca en dag från jag först märkte hickan (då kom den ganska ofta) tills bilen kastade felkod och fick bärgas. Ett enkelt och vanligt fel som fixades snabbt på garanti i mitt fall. Finns ju ingen garanti att det är samma fel dock. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.