|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta bil i Maj 2014 och denna gång ska det bli rätt! Jag kommer när det närmar sig beställning tragga om olika modeller och fantasier hit o dit men måste få er åsikt, vissa av er har säkert varit där. Tänka med hjärnan eller hjärtat? Jag vill klart ha en rolig bil men samtidigt praktiskt. Möjlig ekvation (M5 touring) men nu är förutsättningarna annorlunda :) Vilka bilar får jag välja? : vilka jag vill förutom 2-dörrars och cab vad får det kosta? : 344100KR netto Vilka rabbatter har du? - 11% BMW 11% mercedes 10% Audi Vad har du för privat bil? - Volvo V70 2.4T 2002 årsmodell Vilken tjänstebil kör du idag? - Volvo V70 D3 2010 Hur ser familjesituationen ut? 1 fru - 1 barn 11månader - 1 hus Fler barn på G? - nej inte de närmsta 4-5 åren Vad har du för önskemål? - Automat - körglädje - 1 emmaljunga, 2 resväskor av samsonite typ ska kunna rymmas i bilen. Hur används bilen? - Kör söderut på semester1 ggr per år, kör på möten 60 mil enkel resa 4-5 ggr år, kör oftast stadstrafik i tjänst, Hur länge har du bilen? - 3 år eller 15000mil vad vill du egentligen ha? - Rak besinsexa :) Helst av allt BMW helt enkelt. Jag är en drömmare: Ena dagen ska jag ha sen stooor sedan 5 serie manuell låda, nästa dag vill jag ha en laddad 1 serie, en annan dag E klass kombi, nån dag fullpackad v40, 316 kombi med utrustning men egentligen vet jag att hjärnan är den rätta vägen, stor kombi... Det är underbart att kunna plocka ut en bil man drömt om som grabb men hjärnan börjar ta över... stoppa mig! Vad hade ni valt för bil? | |
|
Maxpris? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
sorry såg det n, läste slarvigt.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Det är en tjänstebil för kännedom :) | |
|
En M5 touring :p Länk 530d f11 Länk 520d f11 Länk Svart m5 Touring Länk Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Tack Jonte för länkarna! men jag måste dessvärre beställa en ny bil, har kikat på 520D :) BMW och Mercedes max pris : 386500 kr Audi : 383000 kr kampanjer går inte att kombinera utan men paket som inte är rabbaterade går att bygga. |
|
| BMW 3 serie GT?! | |
|
Man får inte en 3/5-serie, A4/A6 eller C/E-klass med acceptabel utrustningsnivå i den prisklassen... Just den ekonomiska aspekten ovan gör att många kör Passat eller V70 som tjänstebil, men hur roligt är det... MVH Christofer |
|
|
Går det inte att klämma in en A6 Sport edition eller MB C-klass kombi i kalkylen? |
|
|
A6 Avant Multitronic Sport Edition utan något mer kostar 381´. Frågan är om den inte redan är såpass rabatterad att den går att kvala in... MVH Christofer |
|
| Nej A6 avant mutlitronic kostar 349.000:-. Då med helt ok utrustning. | |
|
Enligt Audi:s konfigurator kostar 2,0 TDI Mutlitronic 377500:- i grundpris. Men det kan mycket väl vara så att den säljs för 349´ på kampanj. Ställer mig dock tevksam till att trådskaparen får in en sådan i villkoren... MVH Christofer |
|
|
Varför måste trådskaparen nödvändigtvis ha en pråm? Det går utmärkt att få in all packning som han anger i en A3, V60 eller 1-serie. Jag vet för jag har nästan identiska bagagekrav med lika gammalt barn (typ). Dessa får man betydligt mera utrustning i för samma pengar. Det känns väldigt slentrian att man måste ha största kombin bara för att man råkar ha en knodd. ------- //Lövet |
|
|
En 320dT hade jag nog valt. Får den med dräglig, men inte extravagant, utrustning inom den budgeten. Som Lövet skriver känns en "pråm" onödig med den budgeten, blir ganska naken då, och eftersom TS har en äldre Volvo V70 dessutom så behöver inte tjänstebilen vara så stor. __________ Mvh Grelle |
|
|
Lövet och Grelle: Håller principiellt med er, men om en barnvagn och två resväskor skall rymmas så får det till en relativt stor kombi... MVH Christofer |
|
|
Räcker A3 Sportback så är ju nya 2,0 TDI 184 hk Quattro S-tronic trevlig... MVH Christofer |
|
| Mercedes E220 CDI för 329.000 på kampanj känns intressant. Rätt mycket utrustning, tyvärr utan automat så man får lägga på 20 kakor. Ja, jag gillar stora bilar. | |
|
Jag hade absolut valt MB:n, den känns riktigt prisvärd plus att den nyligen är ansiktslyft med bra resultat. Jag hade valt större bil med mindre motor och mindre utrustning, de flesta nya bilar har ändå det jag prioriterar vad gäller komfort etc. Plus att MB:n känns mer exklusiv än de andra, 5-serien är så extremt vanlig som tjänstebil numera och alla Audis ser ju likadana ut. |
|
|
Tobbe330: Är det E 200 CDI Sport Edition Sedan för 329900:- du menar? 220 CDI kostar 349900:- + 10000:- för kombi. Länk MVH Christofer |
|
|
E-klass Sport Edition inkluderar inte xenon. Skulle personligen inte kunna tänka mig en stor "pråm" utan automat och xenon... MVH Christofer |
|
|
Nej det är fleet edition som inkluderar lilla navin, full-LED (!) och parkeringshjälp/PDC. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.