|
|
|
|---|---|
Verdi |
Hämtat ut min F31 och stör mig lite på att däcken bullrar en hel del. Har 19" M-sport fälgarna med Bridgestone-däcken. Någon som jämfört med vanliga däck på samma fälg? Hur stor blir skillnaden? |
|
Vilket lufttryck har du? Har också 19-tum och de bullrar en del men efter att ha sänkt trycket från 3 till 2,5 bar fram blev det bättre. Sen är vissa fabrikat bullrigare än andra. Har kört på ett antal olika uppsättningar RFT och Michelin PS2 är helt klart det däck som varit tystast. Fick Continental SC3 på X3 som jag tycker väsnas en hel del jämfört med Michelin. |
|
|
18 tummarna är inte så bullriga iaf, farsan fick oxo Bridgestone Rft. Däremot så irriterar ett vindbrus på förarsidan vid motorvägsfart , ngt du märkt? |
|
|
Har en F31 kan hålla med om vindbruset förardörren, men frågan är om det går att göra något åt det? |
|
| Jag har också 19" och Bridgestone och störde mig också på buller i början. Antingen så har jag vant mig eller så blev däcken tystare efter ca 200 mil. Inbillar mig att det är det sistnämnda. När det gäller vindbrus så är jag skonad men jag har hört det på två provbilar. | |
Verdi |
Kristoffer_L, Ska kolla lufttrycket så snart som möjligt. _pancho_, Vindbruset är mer på passagerarsidan i min bil. Gissar att det är dörren som inte riktigt är korrekt justerad och inte sluter riktigt tätt. Borde gå att fixa. Gjorde det själv på min Audi A4 -97 som jag hade för länge sen. DLC, Körde hem min bil från England. Har gått 210 mil nu. :) Kanske släpper framöver. Får hoppas det iaf. Annars blir det nya däck till våren. Den är tystare över skarvar och ojämnheter i vägbanan än min E91 men just bullret från grov asfalt i hög hastighet är rätt irriterande. På vissa partier i Tyskland på viss beläggning fick jag dessutom ett slags vinande högfrekvent ljud från däcken också. Tror det var betong typ. Rätt jobbigt. |
| Har inget jag kan kalla vindbrus men mellan 120-125 på HUD:en (som visar 3-4 km/h för mycket) så kommer ett "drone"-ljud som känns som att det kommer från bakdäcken. Det går över vid 125 (122 riktiga km/h). Minns inte om vinterhjulen (dubb) låter så eller om dom dolde samma ljud. Någon annan som har det ljudet? Ett malande jämnt ljud som har ganska låg frekvens. | |
| Det lustiga är just att det bara är inom ett spann på 5 km/h som ljudet hörs. | |
|
Hade också Bridgestonedcäken på mina 403M och led varje sekund, långt efter 200 mil. Sålde dem i maj-juni nångång och nu har jag 20" med Michelin Pilot Super Sport ( icke RFT) och komforten, både ljud och stötighet, är hundra gånger bättre trots lägre profil. Väghållningen behöver vi inte ens gå in på. Problemet är RFT i större dimensioner. På e90n hade jag också Bridgestone RFT på 19"arna, gjorde mig av med dem och satte på Goodyear Asymmetric 2 icke-rft, blev en helt annan bil. Fattar inte grejen med rft, inte ofta man får punktering så att man ska låta både körglädjen (varför köpa BMW annars?!) och komforten lida bara för den lilla säkerheten är idiotiskt. Som att ha plasten kvar på sofforna hemma... mina 2 ören |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.