|
|
|
|---|---|
Danne W |
Hur byter man lättast lampor till mätarna. Min lampa till bensinmätaren lyser inte. Måsta man skuva sönder hela bilen? Det är en 325 E36 vi snackar om. Danne W |
|
Hej !!! Det går att lirka ut skiten utan att plocka bort ratten ,, jag lyckades med detta alldeles nyss, MEN när man har kopplat ur instrumentpanelen så är det tydligen vanligt att Airbag varningslampan Ballar ur å börjar blinka dvs indikera fel, detta hände mig , jag har inte hittat någon lösning på detta ännu , om någon vet Please skicka ett mail till mig RazorBack |
|
|
Hej! Tror att man måste åka till BMW och nollställa detta på nått vis. Robban |
|
|
Jaha det låter ju kul ,,,, HATA bilar ,,, skall fan se till å få tjänstebil så man kan lämna in skiten för glödlampsbyten... RazorBack |
|
|
Hej! När jag plockade ut mina mätare så lossade jag minus kabeln på batteriet innan jag började att koppla loss mätarna. Jag har ialla fall inte haft några problem med min airbaglampa efter detta. Så det kanske kan vara en ide att bryta strömmen innan man pillar för mycket med det elektriska i bilen. Daniel |
|
|
det ligger nog något i det ,,, Förutsätter att du har airbag i din 316 , annars e det ju inte så konstigt att lampan inte blinkar. ett tips till Danne W om du inte redan lyckats lirka ut skiten ,,, dra panelen rakt ut så långt det går mot ratten, å sen vrider du lite på ratten åt höger så kommer panelen med ut. RazorBack |
|
Danne W |
Vilka skruvar är det man lossar, för att ta av panelen? Danne W |
|
Tja det finns ju bara två skruvar ,,,, så lämpligtvis så lossar du på dem. dem sitter i överkanten om du tittar in i instrument panels hålet så ser du dem uppe i "taket" RazorBack |
|
Danne W |
Ok, tack jag provar det!!! Mvh Danne ///M POWER |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.