|
|
|
|---|---|
| Att äga en m3 e30 är inte som att äga vilken bil som helst ..utan en av bilvärdens största ikoner å sånt måste ni ägare tänka på ... och sluta snälla nån med tönt styling å annat fjant .. eller gör INGET som inte går att återställa till org å spara alla delar fälgar å annat ... eller gör bilvärden en tjänst ..köp en dussin bil å styla å fjompa med den ... å inte som det senaste terror dådet som annonserar här :-( jaja smaken är delad men snälla har ni e30 m3 å vill fibbla med den köp på en e36 m3 å gorma med | |
fredde 7 |
+1 |
|
+1 Stefan63 vilken bil är det du stör dig på om man får fråga? |
|
| Köp en (eller flera) om du vill bevara | |
| sluta pilla sönder en sån ikon till bil .. den är så mycket mer än fjams styling å sånt .. jaja jag är en gnällspik men får spader av att se såna ex .. | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Länk |
| Eller så gör man precis vad man vill med bilen eftersom man betalt för den? Jisses det är en "bara" en bil i slutändan. | |
| Jo rent rationellt är det ju så, Gallardo. Men inte känslomässigt :) | |
|
Är det Bäckis gamla M3 E30 med helsmidd M20 turbo du pratar om som ligger på annons? Den bilen är en legend inom BMW-turbokretsar och är inte en bil man skojar bort. Speciellt inte med motorn som sitter i nu som är byggd av Lauge och PPF med enbart de bästa prylarna. Det är många år sedan de började bygga på den här bilen, kanske hade vart lite mer vanskligt om man påbörjade något sådant på en original M3 E30 idag. |
|
|
Riktigt grym bil, personligen ser jag hellre detta än en originalbil som står och torkar sönder för att folk är "rädda" om dom men det är bara vad jag tycker. Johan S NordSchleife 8.19 |
|
|
Folk får väl för fasiken göra som de själva vill med sina bilar? Självklart får du tycka som du gör, men om det är så jobbigt så köp en själv och rädda den så att ingen kan "förstöra" den ;) |
|
| Ska man störa sig på något är det väl att han säljer den som en ÄKTA M3 med 12+ mil på mätaren. Med det som är gjort med bilen är det ju knappast en M3 längre... | |
| Med äkta M3 menar han nog att det är en M3 från fabrik och inte en vanlig E30 med M3-breddning osv. | |
| Så är det naturligtvis. Men då hade "byggd på en" passat bättre. Ville bara vara med och gnälla lite (är ju närking) :-) | |
| Men så fantastiskt förstörd är den väl inte? Ser ju otroligt fin ut och "bortser" man från drivlinan är det väl uppgraderingar som passar bra på en M3 som är byggd för riktigt körning. Skulle lätt kunna tänka mig den bilen med "rätt" motor monterad. | |
|
bilen ni menar är fin så är det .. jag pekar inte ut någon spec utan jag bara tycker (känslomässigt) att m3 e30 när dom kom var nått man skulle ge allt bara för att få köra en bit .. sen vann den så otroligt mycket osv osv och eftersom det inte finns så många kvar så tycker jag att äger man ett stycke bilhistoria så kan man köra å anv men behålla den org för jag tror att dom exen kommer bli dom dyra .. men som vissa säger visst får man göra vad man vill med sin bil men fan det är ett stycke bilhistoria man gormar med ju :-) å klart som fa... att dom tåls att anv det är inte det jag menar |
|
| Med äkta m3 anser jag att den även ska ha den 4cylindriga s14 motorn och inte en strokad och toktrimmad m20 sexa! | |
|
Men om det varit en trimmad S14 då? Funkar det? Stor turbo där under huven? Visst en S14 är mer äkta M3 men det är egentligen inte en så spännande motor med dagens mått. Sen är det ju inte så svårt att stoppa tillbaka en S14 om man skulle vilja det. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.