|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt en morgon stod det steering whel fluid på panelen !!!,hade sett att vä bak edc varit fuktig vid besiktning ock anade byte "hade bytt hö bak ett år tidigare".Öppnade huven kollade nivån,den var nästan i botten.Kröp då under bilen o kollade vä bak ,men nej inte värre än sist !.Startade då bilen & lös med ficklampa runt servo-burk & dyligt, men hittade inget läck!.Strax efter kom en kompis förbi ock jag bad honom titta ned på området, medans jag svängde fullt hö +vä, han skrek som en tok vid vä-sväng.Det visade sig att en tryckslang hade en spricka helt osynlig vid visuell kontroll men med en flera meter lång skär-stråle vid vä-sväng...Skit också tänkte jag, bilfan har kostat som fan sen jag köpte den maj-01, har gjort mycket själv men ändå kostat runt 40.000 kr.Min vän som syslar med slangar i sitt jobb, rådde mig att demontera slangen & åka ner med den till vulkekonomi i bålsta. Den var inte kul att demontera undertill men det gick till slut med 3 st olika ringnycklar 19mm,som man fick skifta att använda för det endast går att skruva så ytterst lite varje tag man får på skruven.Det var fredag & ändå kunde dom hjälpa mig ock bad mig komma tillbaks på eftermidda'n.300 kr ville han ha rena rama vinstlotter om man jämnför orginaldel + verkstads kostnader.Delar med mig av detta för jag vet att många har ock har haft detta problem. | |
|
Jawen ! Vilken glädje att få höra om nåt som jag har dagligen.Har skrivit tidigare om min "slang" och inte hört nåt.Du får ursäkta min okunskap men gärna skratta lite,tror att jag har ett läckage på v fram pga olja som lagt sig där.Då kommer frågan ?.Är det nivåregl fram eller inte?Det droppar från en slang som går från kärlet ner och under motorn,det är ständiga larm på display,suspension leveling och p.a.s oil.beroende på väglaget(lite eller mycket guppigt) Jag har alltid med mig en Lt Chf 11eller Lme Valvoline och en slang (hävert) om det blir för lite eller mycket olja i kärlet.Ibland går bilen magiskt över alla ojämnheter och ibland slammrar det bara. Såg oxå att lampan på s-läge lyser men inte k-läge,den klart billigaste lösningen så klart men men.Har du nåt tele nr till vulkekonomi så kanske jag kan börja få ordning på det hela. Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.