|
|
|
|---|---|
|
Då tar jag o behandlar nästa frågetecken jag har om min nyinförskaffade 523:a, nämligen bakrutetorkaren. Torkaren går som den ska men går inte ner i ändläge när man stänger av den. Den stannar ca 5 cm upp på bakrutan sen kan jag själv lätt trycka ner den i ändläget. Är det så enkelt att jag endast behöver justera torkararmen eller är det en funktion som är paj?? Ska den inte dra sig ner dit själv?? | |
| Du får nog loss allting och smörja upp den ordentligt så skall den gå fint sen. Hade samma problem i vintras! Använde litiumfett att smörja med. | |
| Med andra ord så ska den gå ner till ändläge när den stängs av då... | |
|
Glöm förra inlägget! Problemet löst! Tack för hjälpen! |
|
|
Hej Ricke! Hur löste sig ditt problem? har nämligen samma fel på min, fick du plocka ner o smörja? MVH Jalapan |
|
|
En kompis tipsade mig och sen letade jag upp denna länken: Länk |
|
|
Men jag kan ju säga att det var inte helt problemfritt. Axlen satt som berg och när jag väl fått bort den då fick jag inte dit den trots rengöring. Till slut gick det men när jag sen skulle sätta tillbaka låsringen, eller spårryttaren som det heter på fackmannaspråk, så slant jag så den försvann i vegetationen. Fick tillverka en egen som efter lite våld kom på plats. Nu går den som smort! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.