AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.850

Centrallås låser ej upp

Hej

jag har värsta problem med centrallås på min e46:a. Den låser, men låser inte upp. Lampan tänds när jag trycker upplåsningsknapp, och jag kan även öppna bagageluckan med fjärr, men dörrarna förblir låsta.

Om jag försöker låsa upp manuellt så kan jag enbart låsa upp förardörr, inte de övriga tre. Dessutom när jag låser upp dörr, så låses den tillbaka snabbt och jag får försöka två - tre gånger innan den står olåst så jag kan komma in i bilen.

Ingen av dörrar vill låsa upp när man tar i handtag inifrån. Ibland inte ens förardörren, och jag får sänka rutan och låsa upp med nyckeln utifrån för att komma ut.

Jag har kollat alla säkringar och de ser bra ut. Har testat att initiera om nyckel, men när den ska låsa upp för att bekräfta att proceduren lyckats så händer det inget.

Det började efter att jag hade haft bilen ståendes rätt länge och tog ut batteri för att ladda upp den. När jag satte batteri tillbaka så var alla dörrar olåsta. Efter att jag låst bilen så kunde jag inte låsa upp den igen. Det hjälper alltså inte att vrida nyckeln två ggr eller liknande. Men fönsterhissar går att manipulera både från fjärr och med nyckel i låset.

Har kollat det med gm5 och reläer men undrar om det kan vara något annat jag missar innan jag ger mig på det.

Har precis samma problem med min. Har du fått löst problemet? isf, hur gjorde du`?
Har precis samma problem med min. Har du fått löst problemet? isf, hur gjorde du`?
Sa
3
Sachade
330i e46 M-sport -03
Detta problemet har jag också på min e46. Har någon v er hittat en lösning?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Relä inne i centrallåsmodulen har pajat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.