|
|
|
|---|---|
|
Jag har sedan i April sökt med ljus och lykta efter original lastbågar (begagnade) till min E39 Touring med rails utan framgång. På BMW så säger dom att det ska vara de som är anpassade till just den modellen och det förstår jag att dom säger, passform är ett signum! Men jag har också hört att det finns lastbågar som passar "bilar emellan". Är det så? Finns det lastbågar som passar på min bil men som egentligen är avsedda att sitta på en annan modell. Mvh/Peter | |
|
Det lär finnas massor med last bågar som passar hyggligt. Jag använder framgångsrikt ett par Thule från en Saab 9-3 kombi. Kosta väl 400 spänn på blocket. // Magnus |
|
|
Ärligt talat så är det bara korkat skitsnack från din lokala BMW-handlare. Nästan vilka lastbågar som helst passar, själv köpte jag svarta på Jula för 400 har jag för mig - funkar bra både på E39orna och just nu sitter de på X5:an. |
|
|
Go'kväll i forumet! Förlåt mig om jag var lite otydlig men som jag skrev inledningsvis så är det ORIGINAL lastbågar som jag söker. Jag kanske är lite larvig men det är så jag vill ha det :-) Jag vet att det finns eftermarknadsprylar högt o lågt som passar och det är kanon men jag är på jakt efter original! Mvh/Peter |
|
|
Ja, det fanns tydligen en massa olika taklastsystem som BMW sålde till E39; cykelhållare, surfbräda, kanothållare etc. På bilderna kan du se artikelnumren: Länk Länk Om jag vore du skulle jag ringa skrotar och leta på ebay i Tyskland, www.ebay.de |
|
|
Tack Magnus och Lasse för snabba svar! Jag har kollat på bildelsbasen, laga.se osv osv men ingen lycka. Tyska ebay-bra ide men tyska är ej min starka sida. Jag inbillar mig att det med största säkerhet ligger några lastbågar och "skräpar" någonstans i Sverige, det gäller bara att hitta dom :-) Den som söker han letar. Mvh/Peter |
|
|
Jag tar tacksamt emot fler tips om så finnes. Kanske någon av er alla glada E39-Touringägare här på forumet har ett par lastbågar som samlar damm. Jag hjälper er mer än gärna att "ta bördan från er" :-) Hoppas på framgång i jakten på de uppenbarligt svårfunna lastbågarna. //Peter |
|
|
Av alla kunniga och pålästa medlemmar här på forumet borde det finnas någon som antingen vet om det finns en "crossover" mellan modeller - alltså att BMW:s original tackräcken/lastbågar från någon annan modell passar på en E39-Touring 03:a med raiis. Eller (hoppas, hoppas, hoppas) att någon av alla er ekvilibrister har ett par som bara "ligger och samlar damm" som jag kan köpa av er i så fall!! Självklart är det mycket roligare med fälgar och annan kosmetisk förhöjande utrustning eller prestandahöjande åtgärder, pryttlar och pinaler men det måste väl finnas någon mer än jag som är "lika tråkig" men har bättre koll än jag vad som passar eller inte!?!?! Med lastbågade hälsningar Han som promt ska ha original :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.