AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.782

Inte alltid kul att återse sina gamla pärlor...

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Hittade min gamla E28'a på Blocket, det gjorde ont i hela kroppen.....
Att annonsen dessutom var inlagd på min födelsedag var ju en extra kniv i hjärtat... ;)

På min tid:
Länk

Nu på Blocket, något "förädlad":
Länk

Suck.......

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Shit pommfritt...!

Tja, med det priset lär väl nuvarande ägare få behålla bilen ett tag till...så den kanske "förädlas" några steg till.

Gillar dock den kreativa och möjlighetsbaserade frasen i annonsen:
"Vill ni ha en riktigt grym bil som får blickar vart man än är så är detta bilen för dig."
Det finns ju olika sätt att få uppmärksamhet på och annonsören verkar leva efter mottot "Hellre ökänd än okänd!". ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Fire Red beställd
Förstår din reaktion "Tinne", som tur är så är dessa s.k förädlare sällsynta...

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ja, ibland är det tungt se dem, och i detta fall förstår jag dig. Dock gillar jag BBS RS :)
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Förstår precis, letar själv en lågmilad e28:a i bra brukskick.. inte lätt att hitta kan jag säga.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"Bilen var i bra bruksskick innan ombyggnad"

Ja se god dag då..... :P
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
LOL!
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
:(
Här är varför

Länk

Själv uppskattar jag det stuket. Men det är som vanligt när man modifierar bilar, en smaksak.

Dock har ni en poäng i att priset är käpprätt.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Verkar som att Googles webbläsare har bra smak, den varnade för skadliga bilder. =)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Trender söker sig nya vägar hela tiden och det är väl inget att göra något åt. Var och en får väl göra som han/hon vill med sina egna grejer, men visst, räkna med reaktioner från oss gamla gubbar som föredrar lack på bilen. Ett plus i kanten till Rustyprojektet för att han senare i tråden slipade bort hälften av rosten och rostskyddade den med motorolja ;)
Visst är det så :).

Men jag kan förstå grejen mer om man gör den modden på en bil som redan är rostigt. Var bilen i bra skick när trådskaparen sålde den så förstår jag verkligen reaktionen. Men som sagt, inte hans bil längre.

Oavsett vad vi ungdomar hittar på så blir gubbarna sura (tatueringar, ringar, rostiga låga bilar med stora fälgar).
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Nä, vi blir inte sura, vi blir bekymrade. Hur som helst har han fått bilen att rulla igen, vackert så :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, det krävs mer för att jag ska bli sur. När jag själv var yngre var det ju nya stilar och grepp som gällde. Så kommer det alltid vara. Inga unga vill göra som farsan gjorde (nästan inga i.a.f.) Det handlar om att bryta sig loss i sin egen personlighet och egna idéer. Om inte, är det inget nytänk eller utveckling.
Det man kan reagera på är väl när det ryker fina originalexemplar av sällsynta modeller. Och det verkar ju ungdomen också förstå, så där är vi nog överens ;)
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Bilen var i ärlighetens namn inte i något toppskick när jag sålde den vidare, så på sätt och vis är det ju kul att se att den är i trafik i alla fall....

Men visst hade det varit trevligare att återfinna den renoverad till nyskick :)

Priset dock, nja.........

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Slippapper är inte gratis vettu! ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kanske inte samma liga som trådskaparen men jag undrar hur han lyckats ha sönder bilen så mycket på två säsonger. När jag sålde den var den helt felfri och med nybytt cabmotor. Dessutom har han snott varenda bild av mig (förutom maskeringen av regnumret som han fixat själv) så finns viss risk att spekulanterna får en överraskning på plats ;) Länk

-------
//Lövet
Buspelle
Makabert!
Min 100% original E36 328 gick samma öde tillmötes. Redan efter ett halvår hos nya ägaren var den tillbaks på blocket med xenonljus från Kjell o co samt parkbänk på bakluckan. Lustigt nog verkade 16-tummarna falla ägaren i smaken då de var kvar...

Fast den är seglivad (7 ägare efter mig sedan jag sålde den 2004) och still going strong :-)
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Kolla på den här i stället och bli lite gladare. I och för sig en reklam men förhoppningsvis sann:

Länk frameborder="0"
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Usch. Hade älskat en fräsch orginal E28 i den färgen med M-paket och sex cylindrar!

Men. Har de bara slipat plåtrent o låtit rosten lackera bilen eller vad??

"Skrapar i backen" hoho...

Antar att man får 35000 av säljaren i ersättning så att man kan lacka om den.

/Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.