|
|
|
|---|---|
|
Har nu kommit till en punkt där jag vill byta bil till en nyare. Bilen jag har nu är en 328:a e46 1998 17000mil. Importerad från tyskland 05. Specen: Jet Black Xenon (original) LED angel eyes M-paket Taklucka Sandfärgat helläder Tyg och gummimattor ACC fungerar utmärkt (kontrolltryck och påfylld förra sommaren) 18" Alpinafälgar(BBS), Hankook sommardäck med mycket mönster kvar 16" Dubbade vinterdäck (Nokian Hakka) på originalfälgar CD-stereo Tonade rutor (bak), solar plexius Remus Powersound sportavgassystem 330 insug Nyligen bytt: Multirem och AC-rem + remspännare och löphjul Oljefilterhuspackning Skivor och bromsbackar bak. Olja + oljefilter Finns lite rost i bakre hjulhus och fram på motorhuven. Skattad och besiktigad Har hört med lite bilfirmor vad man får för den i inbyte och de flesta är villiga att ge ca 10-15k för den. Så det verkar inte vara vägen att gå om man vill få ut lite slantar för den. (Bara Alpinafälgarna som är äkta går väl för nästan hälften av pengarna om man säljer dem!) Är det smartare om jag säljer den privat och vad bör man i så fall kunna lägga ut den för? Hade tänkt mig ca 25k men är det för mycket eller för lite? Bör jag sälja fälgarna separat och sätta på ett par billigare originalfälgar istället? Tar gärna emot så mycket tips som möjligt på hur jag kan maximera förtjänsten. | |
|
Cab coupé sedan touring? Manuell automat? Pratar vi den prisnivån så är väl klart att du får lite mer för bilen om du säljer den privat, och då har du dessutom bättre prutmån på det de köper, eftersom du då kommer med rena pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.