AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.817

Audis lacksläpp på goodwill ?

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Dom "klassiska" lacksläppen som Audi har, är det något som man kan få på goodwill ?
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Beror på vilka lacksläpp du menar? Det senaste som uppdagades var väl lacksläpp o rost under dörrlister på A6 2006-2008. Detta tar väl Audi enligt uppgift i motortidningar på goodwill om bilen i fråga är servad enligt s-bok.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Det jag tänker på är lacksläpp i skärmkanter (A4 -10)
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Lacksläpp på skärmkanter kan ju mycket väl vara till följd av stenskott. Förutsättningarna för att få goodwill är som regel att det inte beror på "yttre åverkan" samt att bilen är servad inom maxintervallen på auktoriserad verkstad.

Eftersom det är en bedömningsfråga från Audis sida så kan du naturligtvis inte få något konkret svar här, bilen ägare måste vända sig till en av Audi auktoriserad plåtverkstad.

MVH Christofer
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Okej,då kan jag iaf låta dom titta på det så får man väl se...
Men antagligen så hänvisar dom till "yttre åverkan"
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Lacksläpp på framskärmarna är vanligt på A4 B8. Är bilen bara servad som den ska och inte redan omlackad av någon klåpare så ska det inte vara några problem.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Har nu läst en hel del om problemet på nordicaudi,och det verkar som dom flesta får det på goodwill.
Så jag åker in till veckan och hör...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Goodwill eller ej, det är riktigt bedrövligt att man inte gör ett bättre jobb från fabrik. Min svågers A4 -09 har också lacksläpp av samma typ. Min C5 från 2005 har helt intakt lack på framskärmarna trots att det även på den är en plåtomvikning som sitter utsatt för stensprut från hjulen.

/Masten
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Min A6-07 var inne på garantijobb pga rost för 2 månader sen. De lackade om alla dörrar, baklucka, vänster tröskel, höger bakskärm och plåtdelen överst på bakluckan.

När jag vaxade bilen innan semestern märkte jag dock att det börjat bubbla i bakkant av vänster bakre hjulhus så jag får väl åka in till dom igen!

Dock var det inga problem att få det åtgärdat men det ska ju godkännas av Audi i Tyskland. Och som någon nämnde så ska rosten/lacksläppet ha uppstått av ett fabrikationsfel, inte slitage. Så stenskott på huven som sedan börjat rosta är ju inget dom åtgärdar.

Men åk in och visa upp bilen, kostar ju inget!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.