AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.350

Var köper man instrumentbelysningslampor?

an
19
andreascarlsson
528iA Touring -98
Enkel fråga, men jag hittar inget enkelt svar!

- Var köper man lampor i Sverige för bakgrundsbelysningen till instrumentbrädan?

Det enda jag hittar är från USA: Länk

BMW såklart. :)
an
19
andreascarlsson
528iA Touring -98
Aha, du tänker så! :)

Det finns ingen tredjepartsförsäljning av dessa alltså (kan inbilla mig en viss prisskillnad)?

Jag har köpt sådana lampor på OK, så visst finns det på andra ställen. Ser dock inte anledningen att leta runt när BMW har komplett sortiment, iaf min verkstad. Tror det möjligen skiljde 5kr mellan macken och BMW senast jag tittade, men det var ju inte igår.
Kollade precis, kostar 50-appen jämnt med moms på BMW, så inte direkt billigt. Men de var inte billiga på andra ställen heller när jag kollat, för samma kvalitet givetvis. Det är inga lampor man vill ha av låg kvalitet där man får byta för ofta.
Kolla först vad för lampor det sitter, om det sitter några. Det sitter normalt bara lysdioder för alla indikeringar och instrumentbelysning, iaf efter 98/99.
Sen tror jag lampan går att dra ur plasthållaren, den har glassockel (Wedge) med två vikta trådar osv, sockeln heter W2x4,6, dvs glassockelns mått.
Brukar finnas där man säljer lampor, Elfa har, men säkert Biltema m.fl också. Brukar kosta 5-10 kr max.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.