|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har funderingar på att ta en 3-serie T som leasing. Väljer mellan 318 och 320. Ngn som har några tips/funderingar på skillnad i karaktär mellan dessa? Har av min handlare fått ett bra pris på en 318 - de bjuder på k-paket. +paket samt ger 11% föreragsrabatt (totalt 59.000 i "rabatt") | |
|
Den nya 318 motorn ska ju vara väldigt bra, men samtidigt om man är van vid en sexa så skulle jag ta en 320 även om den kanske är slöare i acc. Det är ju så underbart ljud och vrid! //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
318-02 motorn är näst intill en 1.8Tdödare, låter bra så slå till. 320 är dock en sexa och sexor är en speciell resa:) Asken |
|
tqs |
I 318 från 02 sitter ju BMWs nya grymma valvetronic-fyra. Känns ju klockren som tjänstebil med tanke på den låga besinförbrukningen. Jag har faktiskt inte kört någon själv men den har fått väldigt fin kritik i pressen. Sexor med liten cylindervolym är aldrig kul (2,2L i 320 som säljs för tillfället). Blir till att smiska dom rejält med höga varv för att få ut någon effekt. Provkör och bilda en egen uppfattning. |
|
Tack för tipsen. Beställning lagd på en stålblå metallic. Är intresserad av att byta min 530 Touring t 330 sedan - motsv ålder och bil (2001, 2.700 mil) SE säljes |
|
| Jag kan inte säga annant än att den är ruskigt kul för att vara en fyra. Då min svåger har en 320 i (2,2l) kan såväl han som jag konstatera att effektskillnaden är mycket marginell, i praktiken ingen alls under 5000 varv. Som sagt du får piska 320:n ordentligt om du ska hänga med den nya 318. Det har såväl jag som svågern blivit varse om. Då motorn inte hörs inuti någon av bilarna ( förrän över 5000 varv) faller också mycket av skönsångsargumentet för 320:ns sexa( om man inte vill piska bilen hela dagarna.) Det man kan sakna i 318 är väl att man inte har någon kick eller ryt efter 5000 varv. Svågern är också ruskigt nöjd med sin 320, men effektskillnaden är som sagt mycket marginell. Det skall bli intressant att se vad det blir för motorvolymer och effektuttag när även sexorna får valvetronic. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.