|
|
|
|---|---|
|
Motorn hackar lite när den är kall, bara ytterst lite men tycker det har tilltagit de senaste gångerna. Tomgången är bra och stadig. Den kan stegra lite vid varmstart men blir genast bra igen. Tycker att bakspoilern är blir rätt så sotig, som bilen skulle gå ganska fett eller att förbränningen inte är som den ska. Besiktade bilen nyligen med helt perfekta avgasvärden så känns endå som att problemet är relaterat till kall motor. Någon som haft något liknande? | |
| Kan tillägga att jag tycker att motortempen vandrar lite när motorn är helt varm. Pinnen kan röra sig 1mm fram och tillbaka från mittenläget. Kanske termostaten inte öppnar och stänger som den ska. | |
| Alla mina m3 e46 har varit så. Även min lågmilare på 2000 mil. De går lite oroligt när de är kalla. | |
| Samma på min m3, hackar lite när den är kall, försvinner när den kommer upp i värme, förra ägaren lämna in den bmw men de hitta inget konstigt med det. Så det ska väl va så... | |
| Kan även rapportera att min m3 är lite småryckig som kall, men det försvinner också så fort motorn blivit varm | |
| Stämmer in i kören gällande lite hackig gång när den är kall. Inte så att det stör. Men man kan känna lite när man precis rullat ut från carporten. Gällande vandrande temp så noterade jag också samma sak. Har precis bytt termostat för några veckor sedan och kan tycka att den är mycket stabilare. | |
| Tillägg. Eftersom jag har cab och oftast backar ut bilen från gården nercabbat soliga dagar så kan jag förnimma en liten svag bensindoft. Den går nog relativt fett när den är kall. | |
|
Min gamla M3a var också lite ryckig när den var kall, oavsett utetemperatur. Men det var max en minut, sen märkte man aldrig nånting. Dock var min tempmätare helt stabil. |
|
|
Min tidigare smg gick ryckigt i vid start sen försvann det så fort den vart en gnutta varm! Fick berättat för mig att det beror på tomgångsmotorn men vet inte om det stämmer! Med vänlig hälsning, Martin |
|
|
Min tidigare smg gick ryckigt i vid start sen försvann det så fort den vart en gnutta varm! Fick berättat för mig att det beror på tomgångsmotorn men vet inte om det stämmer! Med vänlig hälsning, Martin |
|
| Min tidigare M3 ryckte också lätt när den var kall. Det försvann dock väldigt fort. | |
| samma med min, märks tydligast vid lugnt gaspådrag från ca 1500 rpm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.