|
|
|
|---|---|
|
Ser inget om mätarställning före den anländer till Sverige men det kanske är normalt på rapporten. Reggad i italen 2005, avställd och importerad till Sverige 2011. Besiktad 2012-05 med 79204km på mätaren och avställd 2012-10, nästa besikning 2013 säger 91140, dvs måste den ha gått 11935km på de 5 månader den varit påställd 2012 då den varit avställd sedan dess och bara besiktats igen vid 2013. Vad säger ni? Bilen: Länk Carfax: Länk | |
|
Hej BarateaU: Det var jättebra att du postade din fråga på forumet! Flera kommer säkert följa efter mig och posta mera kring bilen ifråga. Om jag uttrycker mig lätt diplomatiskt efter att ha hängt på forumet ett gäng år så skulle jag rekommendera dig att göra följande. Använd detta eminenta forums sökfunktion via följande länk Länk och sök på "Michell" samt tryck på enter så har du nog att läsa fram till midnatt... Mvh Asken |
|
|
Ja den firman lär du ju ha att läsa massa skit om ett tag Spring därifrån medan du kan hehe |
|
| Oj, började söka och läsa och det var inte lite dynga som dök upp. | |
|
Hej, ja carfax rapporterna gällande bilar från eu visar bara händelser i Sverige, angående det du beskriver angående mätarställningen i Sverige så är det väl inget konstigt där? Viktigare är dock att kontrollera att den är servad regelbundet/enligt schema i Italien, likaså att den inte mätarfifflades vid importen 2011, man kan få uppgifter från ev service/tillbud från bmw för att dokumentera/verifiera servicoboken men det beror lite på vilken bmw verkstad du ringer/mejlar. Ibland krävs att ägaren beställer uppgifterna och isåfall ber du handlaren göra det. Jag köpte nyss en Italien importerad M3 och mätarställningen i mitt fall verifierades med en mejlkontakt med bmw handlaren där bilen köpts/servats. Angående bilen i fråga så verkar den välutrustad men lite väl dyr i förhållande till miltalet. Det är DYRT att laga en M6 den dagen exempelvis en koppling/låda eller vanosenhet ger upp. Michell o Company har definitivt inte det bästa ryktet när det gäller begagnade bilar/service och jag åkte själv o kollade på en smurfblå M3 cab -02 de hade för 4-5 år sedan med löfte om att den var i nyskick...riktigt risigt skick och med en kladdig servicebok.... dessutom fick jag vänta över en timme då bilen fanns hos "nån" annan trots att jag annonserat att jag jag skulle komma. Men de kanske har bättrat sig nu. Med vänlig hälsning Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.