|
|
|
|---|---|
|
Har en liten läcka i packning nr 2 Länk Någon som vet om det kommer läcka ut en massa olja om man byter denna samt om det är jobbigt att byta denna? Har funderingar på att ev lämna bilen till bmw för byte av denna samt kontroll och påfyllning av olja om det nu skulle behövas. Har sett att det är någon droppe grön olja under lådan o vill inte riskera en helt felfri låda pga detta. Någon som vet vad kontroll o påfyllning av olja brukar kosta? Jag har ingen koll om oljan är bytt i lådan någon gång men den går fint o har inga konstigheter för sig. Ska man passa på att byta olja o filter om jag ändå ska in med bilen för att byta packning? | |
|
Det kommer säkerligen rinna ut olja, men troligen inte mer än några deciliter max. Varför inte passa på att byta oljan när du ändå ska där och pilla? Den gröna oljan är garanterat inte från lådan utan från styrservot. |
|
|
Hade det varit så väl att den gröna oljan kom från styrservot så hade man jublat.. Tyvärr så har mitt styrservo den röda atf oljan.. Det är lådan om har grön olja tyvärr. Anledningen till att man är skeptisk till ett oljebyte är div historier man hört om felfria automatlådor som börjat bete sig lustigt efter oljebyte. samt att det kostar en slant då oljan är så förbannat dyr. Bilskrället står upphissad i garaget för byte av framvagn + dämpare mm så den har redan kostat en hel del och det var då jag upptäckte att lådskrället läcker lite. Tråkigt med bilar som bara kostar o som man inte får åka något i :) |
|
|
Oljan som ska va i din växellåda är inte grön, mig veterligen finns det ingen växellådsolja som är grön. Att din styrservoolja är röd kan jag köpa (vissa BMW har dock grön olja i styrservot). Har du verkligen grön olja i lådan är jag otroligt nyfiken på vad det kan va för olja. |
|
|
Jag ska dubbelkolla då jag har en liter olja till lådan hemma, är ganska säker på att den oljan är grön. Finns väl ingen anna olja än styrsero eller lådan det kan vara. Servo oljan har jag bytt när jag gjorde motorbyte och i den är det röd atf.. Blev lite osäker nu om jag blandar ihop det med e39:an jag hade .. Ska ta en titt i garaget när jag kommer hem sen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.