|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, ibland kan man ju inte få allt här i livet... Solid lack + H-K ljud eller metallic och hi-fi? /Johan | |
|
Metallic och hi-fi, solida lacker ser bara för trista ut. |
|
Buspelle |
Metallic. |
| Båda! Begär o få offerter från flera olika BMW ÅF, är helt säker på att nån kan klämma in båda inom din budget. | |
|
Metallic utan tvekan! |
|
| Beror lite på utrustning i övrigt men H-K. | |
| HK. Det märker du när du är i bilen, i motsats till metallic. | |
|
jag har idag en solid svart som jag haft i snart 3år. Visst syns repor lättare, men jag har nog lyckats bevara den i bra skick rätt så väl ändå. Jag tänkte i så fall solid vit med H-K. Alt. metallic med H-Fi. Det skulle i så fall bli en 320d Touring Business advantage Edition, sportline med automat och el.dragkrok. /Johan |
|
| Hifi räcker mer än väl. HK är inte så prisvärt. | |
| Haha. Prisvärt. BMW. Drar man in begreppet prisvärt är det ju kört med all utrustning. Gillar man musik och har krav på att återgivningen är ren, neutral, orkar hög volym, rätt mängd bas och har bra stereobild, ja då är det HK som räcker. Lyssnar man mest på Mix Megapol på låg volym så räcker nog Hifi eftersom man redan där sagt adjö till ljudkvalitet. | |
|
"...som räcker..." ska förstås vara "...som gäller..." Förr fanns ett ännu häftigare paket till femserien men det var faktiskt sämre än HK. Mycket sämre balans mellan bas och diskant med det systemet. Sedan kan jag tillägga att HK i F31 är märkbart bättre än i E90 som jag hade innan. Nu behöver jag inte ens korrigera EQ något nämnvärt. |
|
|
Jag skulle valt H-K alla dagar i veckan!!! Själv har jag individual audio i mina 5or och det kommer aldrig snålas på ljudet i framtiden i någon bil jag köper iom att jag lyssnar mycket och högt när ja sitter bakom rodret. |
|
|
Jag är inte särskilt imponerad av HK för de pengarna, och då om man tvingas välja mellan det och metallic så hade jag hellre kört på metallic. Det är ju självklart bättre, men inte tillräckligt bra för att jag skulle stå ut med en vit eller svart bil i ett par år... Nu slapp jag välja personligen dock. |
|
|
Måste finnas något annat du kan ta bort för att välja båda dessa. -Tihe Suryoye- |
|
|
Tjoa: hur ser din spec ut ? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Flera ljudexperter har sagt att HK i F30/31 är det bästa premiumljudet som tagits fram på länge. Kan bara hålla med... |
|
|
I F31 är det två högtalare färre i HK, hur mycket det påverkar ljudet kan jag inte uttala mig om. Är ju även helt annorlunda akustik i en touring. Säger fortfarande att det är bättre att ta metallic dock. Betydligt lättare och billigare att uppdatera ljudet i efterhand än att byta färg på bilen. Over and out! |
|
|
Tanken är att det blir en 320d touring business advantage. Den ligger på 310400:- Sedan måste jag ha dragkrok + 10900:- Automat 21000:- Jag har en gräns på 354000:- Då har jag 11700:- kvar nu med ovanstående val. Med både metallic och H-K blir det 361500:- och det går nog inte pruta så mycket på det? /Johan |
|
| Är det INGEN som läst mitt tidigare inlägg? BÅDA! Ja du kan pruta, om inte så gå till en annan BMW ÅF, de är fria att sätta sitt eget pris...Nu vet jag inte om det är via nåt avtal du handlar men man får gambla lite, hota med att man köper nåt annat märke eller vad vet jag. Tror inte att affären kommer falla på dessa 7500 kr... | |
|
Det stämmer nog Dawwe. En kollega har nu beställt sin (liknaden som jag ska ha fast han har beställt 320d xDrive) och han fick ner totalpriset med ytterligare -2%. -2% i mitt fall skulle innebärar att jag kan klämma in båd metallic och H-K :) Jag har nog ett par månader kvar innan det är dags att beställa så jag ska ochkså ta in offert då. /Johan |
|
| 36 lök för HK och metallic? What? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.