|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder. Skall montera två små extraljus på en e60 -08. Tanken är att fästa dom bakom regplåten, antingen med egna beslag eller med ett vanligt nummerplåtsfäste. Går det att borra i och komma åt bakifrån med bricka och mutter eller hur ser det ut bakom fronten? Är det någonting man absolut inte får borra i där bakom? I god forumtradition har jag givetvis inte kolla detta själv ännu, utan vill ha lite inputs för att få igång tankeverksamheten. | |
| Har extraljus monterat på vinterhalvåret. Monterat dessa med ett nummerplåtsfäste. Plockar man bort ena eller om man vill ha ännu mer plats båda njurarna så är det lätt att montera och gott om plats. Jag borrade genom hela alubalken och fäste med gängstav som jag svetsat en större bricka på så utsidan blir helt plan. Kräver ett långt borr men sitter betydligt bättre än att dra med småskruv i plats/alubalken. Tänk på att ha ngt bakom balken då du borrar så du inte sätter borret i kylaren... | |
|
Precis något sådant jag ville höra :) En liten fråga till bara. Balken på baksidan, har den några förstärkningsprofiler man måste passa när man borrar, eller klarar man sig om man håller sig innanför regplåten tror du? Ska försöka ta loss njuren så kan jag kolla själv, men det är alltid bra med folk som vet! Tack på förhand! // Björn |
|
|
Jag höll mig ganska mitt på balken och där det var förborrade hål på nummerplåtsfästet. Inga förstärkningar som jag gick igenom, borrade med ett lång billigt 8mm träborr köpt på Harald Nyborg och det tog sig igenom hyfsat lätt. |
|
|
Ledsen att jag inte följt upp det här svaret än. Jag använde inte genomgående bultar, utan jag använde istället mutternitar med vanlig m5 gänga. Fungerar bra eftersom jag bara har två lätta extraljus. Styrströmmen tog jag från kabeln som styr halv/helljus bilden på mina kombinerade halv/helljus. Den kabeln satt i kabelhärvan, och jag vill minnas att det var sladden längst ner till höger framifrån sett. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.