AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.898

Vad är rätt värde på (Z4 M Coupe-07)

Visa användare
28
G-sson
Z4 M Coupe MonacoBlue - 07
320d Xdrive M-Sport- 17
Hej!
Har funderingar på att sälja min
Z4 M Coupe -07
Svensksåld
30140km
Fullutrustad
Carbonblack metallic
Den är i mycket fint skick och nyservad.
(Kollade värderingssida och där låg den mellan 300k-330k)
Vad är rätt pris? Vad kan man få? Någon som är intresserad?

/ Gustaf

- Åk före du, jag väntar där framme!
Visa användare
28
G-sson
320d Xdrive M-Sport- 17
Kan tillägga att jag ägt bilen sedan 2010, jag är och har varit mycket nöjd med denna bilen. hittade den igenom en startad tråd här på AutoPower.
Oj...Tror det blir knepigt att få i närheten av 300" då en M3 E9X i fint skick ligger kring 350"...Men jag kan ha helt fel som vanligt :).
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Tjena G-sson! "Redan" dags att byta bil? Är du ute efter en M3 E9X så kan du tydligen byta jämnt :).

Din bil har ju gått väldigt få mil, det är positivt. Är den även välvårdad och allt är i ordning så lägg ut den för lite över det du fått den värderad till. Det ska ju finnas lite prutmån också.

"Rätt värde" vete gudarna men Z4M Coupé är ingen dussinbil, den svenska generalagenten blev bara tilldelad 38 stycken att sälja mellan 2006-2008. Jag tror att den som verkligen är spekulant på en av dessa "rariteter" är beredd att betala.
Visa användare
28
G-sson
320d Xdrive M-Sport- 17
# Davve: Om man letar efter en M3á så är nog inte en Za ett alternativ så tror det spelar kvitta, finns ju hur måna M3or som helst, Z Coupen är inte lika vanlig.

# Yeddheng: Tjänare! Nja, brukat bilen sedan 2010 så börjat fundera på något annat, men absolut inte omöjligt att det blir en Z4MCoupe någongång igen. Är sjukt nöjd med bilen.

G-sson: Kanske, kanske inte. Länk klar i Svedala för under 300".
Länk en mer normal bil, 250" klar i Svedala.

Tror som sagt att 300" blir svårt, visst är den ovanlig men...Din bil är fin men de där värderingssajterna är inte att lita på, mina E36 Cab värderas till mellan 130-150", o det för en bil i "normalt" skick, mina är i något bättre skick...Har den ena ute på mobile.de för 15000€, o ja det finns ett intresse men den springer inte iväg av sig själv, o annonsen är egentligen mer en "GSG annons", vill egentligen inte sälja, men det är en tysk som eldar på lite, men han vill inte ge riktigt 15000€, o jag är benhård där, 15000€ eller mer*haha* (han känner tydligen till bilen sen innan, o jag "klippte" den innan honom sist den var till salu...)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Funderar man på vad en bil (sin bil) är värd så är det enklaste att först o främst kolla utbudet av bilar på blocket, det finns i dagsläget minst 7 st Z4 M coupe, de flesta välutrustade med de få tillval som fanns, med miltal från 4500, begärda priser från runt 250, finns även nån extremt lågmilad sv-såld 07 likt din fast med 2600 med begärt pris 314 hos handlare. Privatprisererna är nästan alltid lägre..

Jag tror ett realistiskt slutpris för din bil är runt 265 vid en privataffär, förutsatt att den då är i det skicket man förväntar sig av en 3000 milare och verkligen har ALL utrustning.

Med vänlig hälsning Peter

Peddan: Ja ett slutpris kring 270-275" är var jag tror den hamnar, annonspris säg 290-295"... Annars tycker jag att den blåa 1400 milaren i DE för knappa 290" "reggad o klar" i Svedala är en stark konkurrent till TS bil, o den lär inte springa iväg för de pengarna, man kan säkert få ner den till 30000€, plus 10000 Sek för att få den klar i Svedala gör att den hamnar kring den summan TS bil kan tänkas gå för, enligt mig. Sen är det klart, en riktigt bra annons kan hjälpa att få upp priset, likaså om bilen är Individual eller nåt liknande.

"Problemet" är att Z4M är så pass ny att flertalet som är till salu är rimligtvis i fullt acceptabelt skick, skillnad när man börjar kika på 15 år gamla M, då finns det alltid de som har en fin yta men är desto sämre under ytan, o dessa bilar brukar ofta lika väldigt nära prismässigt de som är "genom-fina"....
Visa användare
28
G-sson
320d Xdrive M-Sport- 17
# Peddan: Det ÄR min som du kallar "likt min" som ligger ute för 314k =) .

Ja absolut kan jag släppa den billigare, sen är ju frågan vart min gräns går, då jag är supernöjd med bilen och skulle lika väl kunna köra med den 2 sommrar till.

Men jag är inte omöjlig om det är någon som vill lägga ett bud.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.