AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.750

BMW M4 Concept visas den 14-18 Aug..

Can't wait..!! Tur att man inte slog till på en M3 i sommras. Nya M4 ska väga mindre en än vanlig 4-Serie med hjälp av CRFP teknik.

Länk
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Den får gärna se ut så här....

Länk
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk

Fyller på med vad som säges vara läckta BMW M4 concept bilder..... Helrätt i min smak i alla fall!

Länk

Länk

OT: En jävligt fet M Performance 4 serie coupe Länk

Nu finns det bilder på Auto motor & sport.
St
1.200
Stilren

Länk

Länk

Länk

Sista bilden kan ändå inte vara M3/M4 med tanke på att det 1) bara är BMW M Performance tillbehör 2) varv- och hastighetsmätarna är från en normal 3a?
Förutom guldfärgen ser den ju också ut som en 320d sedan. Skulle gärna vilja att den var aningen mer brutal.

Den vita M Performance-modellen var dock snygg.
Enligt uppgift 450 hk / 550 nm rak turbotreliterssexa. Stämmer det är det ju upp på både hk och nm från V8:an men frågan är ju hur väl de lyckas dölja turbolaggen.
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Något "turbolagg" kommer inte finnas kan jag tycka,iom att de är länge sen (14 år) mig veterligen prestandaturbobilar,vissa dieselmotorer började säljas med turboaggregat som har variabel turbogeometri alternativt två eller trestegs överladdning vilket eleminerar ev "turbolagg" fullständigt.
Bmw har ett lysande exempel i m550d även fast det är en oljebrännare.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Wow, nya M4 är verkligen en skönhet. Jag hatar BMW för detta. Får det att klia i plånboken... Ser den ut som concept coupe så är den en grym succe. Saknas bara ett vettigt pris. Utan V8a betalat jag inga 800K i grundpris...
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Video

Länk
Galen bil!
St
1.200
Stilren

"Förutom guldfärgen ser den ju också ut som en 320d sedan. Skulle gärna vilja att den var aningen mer brutal."

Kan verkligen inte hålla med detta vet ej vad du kollat på för bilder men jag har inte sett en F30 320d med endast två dörrar som ser så aggressiv ut som den här konceptbilen.. BMW har ju snarare fläskat på nuvarande M-bilar efter 1 M coupé. Bredare, vassare och kaxigare.

Lär bli succé!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.