|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag tittat på några bilarvsom har klarlacksläpp. Finns det någon snabbfix tex själv lägga på nytt lager klarlack på det skadade stället? Kan det då bli ok- innan jag har råd att fixa det ordentligt (dvs lämna in på omlackering av dörr/baklucka). Jag letar efter en lösning som döljer problemet på håll (får kisa med ögonen när jag kliver i bilen :-) | |
|
Hej. En tillfällig lösning är att först försiktigt peta bort lös klarlack runt det skadade området. Ta lite T-sprit på en ren trasa och torka av basfärgen (som nu ligger blottad utan klarlack). Inhandla riktig klarlack på sprayburk (sådan som du får blandad och tappad, inte typ biltema). Ta en bit kartong, eller annan styv papp, klipp upp ett hål något större än lacksläppet. Håll kartongen en bit ifrån ytan du skall spray. Spraya igenom hålet i kartongen ned på ytan som skall skyddas. På detta sätt får du minimalt spraydamm på övrigt klarlack, kom ihåg att ta till kartongen tillräckligt stor för att täcka en yta på ca 50 x 50 cm. Lycka till Mvh Skalman |
|
|
Väldigt bra instruktion! Tackar så mycket! |
|
|
Ingen orsak...lycka till :) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.