|
|
|
|---|---|
|
Jag funderer på at installera bluefin i min 2009 530xd Aut - enligt spec:en på deres hemsida giver det +46 hk og +132(!) nm. Jag kör blandat -> by trafik (Köpenhamn) och motorväg til Malmö 2 x 5 mil per dag. Det ekstra drag er interessant, men jag er også liten betänkelig ved det mycket stora momentet - det blir 632 nm enligt spec:en från BlueFin. Vad är växellåda och x-drive spec:et till - nogon som vet? Som jag har kunnet hitta är låda etc identisk i 530d och 535d, men vridmomentet i 535d er jo "endast" 580 nm... | |
|
Jag kör v-tech steg2 300hk och 650Nm i min 2009 530xd. Bilen går mycket mycket bättre än original. Ang lådorna så är de samma som 535d, och den ska inom att "vi" har nyare lådan kunna hantera 700Nm enligt spec, men finns flertalet som kört flera år med nästan 800nm i 535d utan bekymmer. Allt beror ju på hur man behandlar sakerna. Kör man som en tjuv så rasar man de mesta. :) |
|
|
Länk Sen väljer du BMW Tuning och Engine Farsan har iofs en bensinare!! 535IAM-2011 56hk och 80nm !!! Han är grymt nöjd,Turbona laddar på en helt annat sätt nu..bränsleförbrukningen har minskat med 2 dl Inte många som kan slå Hartge på fingrarna angående förädling av diesel och bensinare..Om ens nån.. Bluefin,Vtech,BSR är i en liga Hartge,AC Schnitzer,"(Alpina) spelar i en helt annan division 306hk/400nm stock 362hk/480nm Hartge SKILLNAD!!!!!!! 0-200km/h Hartge 18.25 s Standard 22.12 s Diff: 3.87 s |
|
|
Så du har personligen erfarit skillnaden mellan dom nämnda företagen? Det är ettor och nollor, så varför skulle svenskarns vara dummare än tyskarna? |
|
|
Behöver jag svara på en sån dum fråga??! vill du använda BSR,Vtech,så varsågod.. Skiter väl jag i.. |
|
|
volvo,saab vs bmw,mercedes,porsche,audi dummare?! ja du!! |
|
|
Hartge Engine Conversion bibehåller BMWs alla garantier!! Gör dom andra oxå det?!då menar jag inte maskinförsäkringen,som många "firmor" relaterar till |
|
|
Jag har nu haft BlueFin installerat i min bil för lite över en vecka. Plus 46 hk och plus 132 nm från standard 231 hk och 500 Nm. Det fungerar väldigt bra faktiskt. Jag brukar inte köra som jag stal bilen, men den extra vridmoment på motorvägen och på landsväg är mycket närvarande. Det känns mycket mer smidig att köra och om jag trycker ned gaspedalen tar bilen fart som jag aldrig skulle ha trott det. Och det är uanset om jag kör 80 eller 130 kmt. Till priset - det är riktigt bra. Och det faktum att jag kan installera den gamla programvaran om jag vill tycker jag er kanon. När det gäller garanti - bilen är från 2009 och täcks knappt av någon garanti från BMW. Så det har inte riktigt varit en stor oro för att det i teorin annulerar garantien när du installerar en sak som BlueFin. |
|
|
Det finns här folk (nikeman, dieselkungen m.fl) som är mycket kunnigare på trim än mig, dom kan nog svara dig vad som är bäst och vad som skiljer. |
|
|
Som sagt, har man ingen garanti kvar spelar de ingen roll vad man köper. Och vtech är stora i staterna med flera länder. Så dom är minst lika bra som dom större aktörerna som säljer färdiga styrboxar. |
|
|
Hedis87: Hur tänker du nu? Vet Amerikanarna ens vad V-Tech är? Dom flesta verkar knyta namnet v-Tech med något japanskt (läs Honda). VTech / V-Tech är absolut inte stort i USA. Gjorde för skojs skull en sökning på V-Tech och VTech på Bimmerpost.com och det var inte allt för många utländska ägare vad jag kunde få fram i alla fall. Dom enda som pratat om det är enstaka Svenskar. V-Tech är väl stora i Sverige. Och Polen. Typ :) |
|
|
Du tänker på hondas kamjusterings system. Att bara kolla på BMW emot namnet är lite fel. Dom har mer märken och utbud än personbilar. Här är dom dock "stora" mot just bilar och mest BMW som man läser om. |
|
| Ja det var ju BMW vi diskuterade...... Men berätta gärna inom vilka områden dom är stora inom annars då? Alltid kul att veta.. | |
| Han sökte inte den diskussionen in denna tråd, så jag tänker inte fortsätta här. Han har ställt en fråga och har nu gjort de han frågade, alltså ska vi inte sänka tråden. | |
| Hej bianca, finns din fars 535iam-11 i Sthlm ? | |
|
Residence: "Skåne" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.