|
|
|
|---|---|
|
Vet att det varit upp förut. Men jag köpte mig en laddning Aral 0w-40 ifrån levoil i Tyskland. Inte bara att det är ruskigt billigt. Under 50:-/litern. Oljan är bättre klassad än vad som visas på hemsidan. Enligt hemsidan ska den ha följande klassningar: ACEA A3, B3, B4, C3 API SM/CF BMW LL-04 Verkliga är: ACEA C2, C3 API SN/CF BMW LL-04 Med andra ord. Ruskigt prisvärd olja som man får levererad till dörren. Köper man en 20l dunk så kommer man nästan ner på 40:-/l. | |
|
Tack för tipset - jag beställde nyss 20 liter Aral 0w-40. Räknar man med frakten så blir det lite drygt 50 kr / liter, men det är billigt ändå för så fin olja. |
|
|
Bra köp. Ja räknar man in frakten blir de ju några kronor till per liter. Men räknar man mot motsvarande olja här hemma är de inte mycket att bråka om. |
|
|
Oljan kom igår; beställde i måndags och fick hem det till dörren på torsdagen, det är rätt okej tycker jag! Motsvarande olja kan ju kosta upp emot 250 kr/litern på en mack här, så jag tackar för tipset! :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hm beställde 20 liter Shell helix ultra i tisdags morse inte sett till nån än. Kommer väl måndag förhoppningsvis. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.