|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte mig en e92 325D -2009 (ej LCI) i helgen - fantastisk bil! :) Den är utrustad med navi business och blåtandstelefon.. Så, frågan är: Jag kan inte parkoppla min iphone 5 med bilen utan får felmeddelande om anslutningen på telefonen. När jag därimot testar med jobbets iPhone 4 fungerar allt fint. Någon som har några idéer om vad som är fel och vad man ska göra för att få det att fungera? :) /Niklas | |
|
Kan inte navi business så bra men kolla på denna sidan om det finns uppdaterad mjukvara som du själv kan ladda hem och uppdatera bilen med: Länk I så fall är det ett enkelt test att göra vilket borde kunna hjälpa dig. |
|
|
Tack för svaret! Verkar som att det är min iPhone, testade med tjejens iPhone 5 och det fungerade fint. Ska göra en återställning av dumfånen så får vi se om det löser sig sen. Jag tror att min bil är för gammal för den där sidan Wiberg, men kan man på något sätt uppdatera sin iDrive till den senaste versionen? Kartorna i "min" version är hemska 2D-kartor. I min z4 från 2003 uppdaterade jag till 3d-vy - det borde vara möjligt även för denna bil? /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.