|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en 320 e36 med vanos som precis slagit över till 17k mil. På midsommar började den helt plötsligt bli något svårstartad, och har sedan dess blivit svårare och svårare tills nu då den inte startar alls, trodde på vevaxelgivaren själv men tänkte ändå att jag ville se hur stiften såg ut så jag började med det idag, märkte då direkt när jag plockade bort tändspolarna att det var massa olja i tändstiftshålen, i det första och sjätte framifrån sett var det inte lika mycket som i de övriga fyra. Packningarna för tändstiftshålen och ventilkåpspackningen säger sig väll självt där bör bytas. Men nu till min fråga, kan detta vara det som gör att bilen inte startar efter att till sist blivit dränkt i olja eller kan det även vara vevaxelgivaren som gett upp? Tidigare när bilen kommit igång har det inte varit något problem med gången eller bensinförbrukningen. Kan oljan som hamnat där tryckts in när jag försökt få igång bilen och startmotorn fått jobba en del? Är ny här på forumet och inte helt bäst på sökfunktionen Vet att liknande trådar finns, men hittade ingen där bilen inte gått att starta i sambandet Mvh Men nu till min fråga, kan detta vara det enda felet att olja börjat komma in och till sist dränkt stiften eller | |
|
Sista stycket skulle inte var med, skriver från mobilen då jag just nu är strandad på landet. Med vänlig hälsning, lurifaxx! |
|
|
Har du kollat om bränslepumpen går? //Göran |
|
|
Den går, bilen startar ej på gas heller. Har fipplat lite idag. Måste nog vara vevaxelgivaren, själva givaren har ärgat fast som fan för tillfället. Så ska försöka få bort den och prova med ny. Så vad tror ni annars det kan vara? |
|
|
Hade bytt ventilkåps packning så du blir av med olje läckaget till stiften. Även felsökt den för att se vad du får upp där. Vet inte om det har med oljan att göra om det har tryckts upp mellan tändspole gummit och stift. Hade felsökt, bytt packning och tändstift till att börja med. |
|
|
Packningen tänkte jag byta, så även stiften. Skall ta med en bättre beggad vevaxelgivare till helgen när jag "träffar" bilen igen till helgen. Problemet är att jag inte kan felsöka med någon dator då bilen givetvis dog på landet som är långt in i skogen och 33 mil från där jag bor annars. Tackar för svaren! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.