|
|
|
|---|---|
| Någon som vet? Skiljer 50-80k har jag sett. | |
| En länk kanske vore passande? | |
|
170-190tkr med vettig utrustningsnivå, max 150tkr med ovettig så ta den här Länk före den här Länk båda har ovettig utrustningsnivå. Vilka priser folk och firmor försöker sig på med trista tomhylsor som den här Länk den har ju ingenting mer än komfortstolar och M-paket, ändå 260tkr?! Mvh Stephan |
|
| Stephan, det är den svarta óvettiga´jag tänker på 164k. Enl din erfarenhet/tycke, vad saknas för att inte anses som en tomhylsa? / Stigge | |
|
Jag tror inte Stephan är riktigt rätt man att svara på det då hans uppfattningar kring utrustning inte är så representativa. Bilen i länken har vanlig tjänstebilsspec och ser likadan ut som 85-90% av alla 5-serier som sålts i Sverige vad gäller utrustning. Dvs aut, klima, farth, färdd, xenon, skinn, pdc. Den kommer inte vara svårsåld pga utrustning om du bara prissätter den rätt i efterhand. Bilen är bland de billigare på marknaden nu och kommer behöva vara det när du säljer också helt enkelt. Om du inte själv känner att bilen saknar något (det finns förstås mängder med utrustning den saknar) tycker jag inte du ska hänga upp dig på det. ------- //Lövet |
|
| Då får jag tacka för relevant info, nu är det upp till mig ang resten. / Stigge | |
|
Stigge: Frågan du kan ställa dig är: Vill jag betala lika mycket pengar för en trist utrustad E61 eller vill jag ha en BMW 5serie som har mer utrustning än grannens Kia Ceed, Volvo V70 eller 01as E39. Jag för min del tycker inte det är ok att betala 150-200tkr och få samma nivå på utrustningen som man kan hitta i en E39. Visst det här är en 540i Länk men den har parkeringsvärmare, navigator, taklucka, elinfällbara speglar och elstolar utöver det e61:orna har, varför ha lägre nivå på en 9år yngre 5serie om man inte måste? En ytterligare anledning är att en bra utrustad bil klarar sig ifrån det värsta priskriget som normalutrustade bilar hamnar i när det är dags att sälja. Den står ut helt enkelt samtidigt som du själv njuter under ägandet. Andreas har själv ägt en normalutrustad (+ komfortstolar?) 525daT E61 LCI vilken enligt honom själv var svårsåld "Men 525dA -08 hade gått 18000 mil när jag sålde den. Gick helt perfekt och såg ut som vilken 10.000 milare som helst. Men den var svårsåld trots det." Jag hade valt den här 1ägares bilen om jag var ute efter en 525dAT E61 LCI-10 Länk för 156300kr, den har det man behöver och lite till=)! Mvh Stephan |
|
|
Det finns ju en hel del andra aspekter att väga in vad gäller kostnader om man istället för en 2008 tittar på en 2001a. Verkligen äpplen och päron. Den ena kommer kosta 10kr milen att framföra och den andra 24kr. Plus underhåll, försäkring och värdeminskning. Sen kanske man inte vill åka E39 överhuvudtaget? I min, och de flestas värld om man tittar på nybilsförsäljningen, vill jag nog påstå att bilen är så mycket mer än utrustningen. Huruvida min bil var svårsåld eller ej är svårt att avgöra. Jag tyckte det tog lång tid (cirka 2 mån) men vi har ingen likadan men något mera utrustad bil att jämföra med vilket gör det till enbart spekulationer. Förutom k-stolar hade jag också den enligt vissa helt nödvändiga Navi Professional. Det brukar handla om prissättning till slut, jag skänker inte bort mina bilar men jag sätter inte några drömpriser heller. ------- //Lövet |
|
|
Min 525 gick för övrigt för 163 och såldes förra sommaren. ------- //Lövet |
|
| Hur länge ska du ha bilen? Om 5-10 år är den ju värd väldigt lite ändå, så är den penningmässiga skillnaden mellan en välutrustad och klent utrustad minimal... | |
| Kul med lite olika infallsvinklar om hur bilen bör vara. Nu är det så mina vänner , att den tilltänkta vagnen ska enbart användas i mitt företag, så den räcker nog bara ett år. Alt 2 är att leasa en premium bil vi fär se vad det blir./ Stigge | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.