|
|
|
|---|---|
|
Parkerade precis bilen på uppfarten och när jag klev ur så hörde jag ett pysande och kompressorn gick för fullt. Efter en stund så stannade kompressorn och till slut hade vänster sida sjunkit ihop så mycket att jag inte får in fingrarna mellan däcket och skärmen. På höger sida ser det ok ut. När jag startade motorn så höjde sig vänster sida igen men efter att jag stängt av motorn så att det samma sak igen och karossen sjunker. Får bli en tur in till verkstad i morgon, för man vågar väl köra den som det är nu? | |
| Så länge däcket inte tar i innerskärmen så är det bara att köra. Men kör sakta, du kommer åka på genomslagsgummina. Dvs du har ingen fjädring/dämpning alls. | |
|
Tragisk händelse ser det ut som. Beklagar mycket Gorban. Hur många mil har den rulllat ? Oroväckande. |
|
|
Bilen har rullat 9300 mil och är tre år i november. Det gick på 6300 kr för en ny bälg på vänster sida. Nu har jag en leasing där reparationer ingår så jag bråkade inte om någon goodwill. Det märkliga var att när jag skulle hämta bilen efter fyra dagar med lånebil så fanns det en annan bil på parkeringen där fjädringen såg ut att ha lagt av på bägge sidor. Jag frågade kundmottaren och jodå, han hade fått in en bil till med samma fel. Annars sa han att det är ett ovanligt fel på F11 jämfört med E61 men då är ju våra bilar inte så gamla ännu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.