|
|
|
|---|---|
|
Har ett jobbigt problem, idag när jag skulle fickparkera så började bilen bromsa själv, jag kom inte in i rutan , så fort jag vred på ratten och släppte upp kopplingen så tvärnitar bilen och jag kommer bara loss först när jag vrider på ratten till "obelastat" läge ned lite mindre hjulvinklar. Har googlat och sökt men hittar verkligen ingen med ett liknande problem . Bilen är en 525a 03a manuell Behöver tips då jag är på semester och behöver komma hem, bilen känns lurig nu, tycker inte kopplingen kommer upp så högt som vanligt när problemet infaller. Pär M Bmw 330CI -01 | |
| Hmm. Undrar om DSC:n har fått fnatt? Har du provat att stänga av den på knappen? | |
|
Hmm, nej de ha jag inte tänkt på, mina tankar gick åt vakum, servo knas som stjäl "effekt" när man svänger Pär M Bmw 330CI -01 |
|
| Den DSC-version du har tar signal bl.a. från en styrlägesgivare som sitter på rattstången. Utifrån input från den, samtliga ABS-givare samt en G-kraftsensor så kan bilen bromsa ett eller flera hjul individuellt. Skall ju inte ingripa vid fickparkering förstås, men då något går snett... | |
|
Hmm kanske är något sådant som fått fnatt, ska testa att stänga av dsc nästa gång det händer, har inte hittar någon annan info om detta, är jag den 1a med detta problem kanske -:) Tack för tipsen Pär M Bmw 330CI -01 |
|
|
Har hittat "felet" Synd att jag inte vet hur man lägger upp bild :-) Någon tidigare ägare hade dragit remote och RCA korkat nära rattstången så remote (fk kabel ) hade snurrat upp sig 7-8 varv och drog i rcan som i sin tur tryckte på pedalerna Så smidigt och korkat var de :-) |
|
| Haha vad lustigt! Satt just och funderade hur fasen det kunde ske. Funderade i banorna kring nån bromsslang som klämdes när du vred hjulen eller så. Skönt att det var billigt att laga! | |
| Ja jag blev rätt förvånad och road när jag hittade felet , har grubblat och funderat i många banor men inte detta :-) tur att baslådan la av för annars kanske jag inte kommit på tanken att kolla det :-) | |
|
Hahaha! Det är kul med lite nya fel man inte hört om förut. Påminner lite om en gammal Volvo 142:a jag hade för väldigt längesedan. Var lite orolig att jag inte skulle komma hem på den lilla bensin jag hade kvar. Fantastiskt nog dog motorn precis när jag svängde in på garageuppfarten. Den var dock tvärdöd och gav inget liv ifrån sig, så jag cyklade till macken och fyllde en dunk som jag hällde i. Fortfarande inte ett liv. Började felsöka och hittade den tunna kabeln som skall gå mellan fördelaren och tändspolen prydligt upplindad på rattstången. Det var en klo på Volvos säkerhetslänk (den som skall kroka isär rattstången så att den inte trycks in i kupén vid kollision) som hade fått tag i kabeln... Bra att det löste sig enkelt. Det är ofta amatörledningsdragning som kan ställa till det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.