|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 735IL av en gubbe som tog in den ny -88. Dessvärre fanns inte lagen om sidoblinkers då i Sverige. Och den regbesiktigades som vanlig här i Sverige och det fanns inget som sa att det skulle sitta sidoblinkers på denna bil då. Detta är alltså något som svensk bilprovning har uppmärksammat mer och mer eftersom inportbilar är vanligt numera och att det numera är lag på sidoblinkers. Nu har jag efter att bilen gått i Sverige och besiktigas i sverige i 13 år åkt på att montera dit sidoblinkers. Man blir ju förbannand... Jag kan inte göra så mycket mer än att sätta dit dom. Går inte att överklaga mm. Man tycker ju att det är lustigt att bilen gått igenom i 13 år utan att någon har märkt något. Det står på regbeviset att den är importerad för privat bruk. Är det någon som vet vad man ska göra? Vill helst inte montera dit blinkers p.g.a den blir fulare och vem vill ta fram borren och köra den rakt in i plåten?? Om jag nu som jag tror måste montera dit blinkers, är det någon som vet om det kan vara fördragna kablar för sidoblinkers? Om jag kopplar dom på dom främmre blinkerserna för jag fel medelanden i Fd då? Tacksam för svar. Micke | |
|
Har du kollat med bilprovningens tekniska avdelning för om bilen är regad utan sidoblinkers så kan dom inte kräva att du skall montera det nu .. i så fall skall alla Amrikanare+andra bilar av äldre mod utan bälten montera det ochså för det är lag på bälte nu..Eller har jag fel..ring och kolla med bilprovningens tekniska avdelning för deras ord är lag hehe och dom brukar vara hjälpsam.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Det är fördraget köp sidoblinkers-set hos BMW så får du med en utförlig beskrivning,har själv monterat på en E32a inga problem alls förutom olusten att bora i bilen. MVH Stephan |
|
|
Det är rätt att Bilprovningen gjort en miss. Ta upp det med platschefen på stationen där regbesiktningen utfördes. Du kommer att bli tvungen att montera blinkersen ändå, men kan ev. få ekonomisk kompensation. Jeppe |
|
|
Stephan, kom du ihåg om det var kablar fördragna inne i skärmarna? Eller kopplade du på fram blinkersen? Micke |
|
|
Nu såg jag att du hade skrivit att det var fördraget.. Har lite bråttomt ibland... Tack för all hjälp. Mvh Micke |
|
|
Fördragningen finns innför högtalarna på golvet fram men lättast att koppla in är med BMWs beskrivning så slipper man testa vad man ska ta loss och liknande. MVH Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.